خشکی ممتد زاینده‌رود به مرگ اصفهان ختم می‌شود



زاینده رود،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان، زاینده‌رود را یکی از مشکلات اساسی اصفهان و خشکی ممتد آن را برابر با مرگ این شهر و تاریخ آن دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجید نادرالاصلی در بازدید از کارگاه یک‌روزه تصویرسازی و کارتون «زنده باد زنده‌رود» که با موضوع خلق آثار هنری با موضوع زاینده‌رود و به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در ضلع جنوبی پل خواجو برگزار شد، گفت: مشکلات شهر اصفهان باید از ابعاد گوناگون بررسی شود که یکی از این مشکلات اساسی نیز مسئله زاینده‌رود است.

 

او زاینده‌رود را تاریخ اصفهان نامید و گفت: زاینده‌رود همواره در طول تاریخ و به اندازه صد‌ها کیلومتر جاری بوده، اما امروز با خشکی ممتد آن مواجه هستیم که این خشکی ممتد برای تمام تاریخی که در بستر این رودخانه جاری و زنده بوده و هست، نوعی میرایی زودرس را موجب شده است.

 

نادرالاصلی برپایی کارگاه «زنده باد زنده‌رود» را تلاش برای نمایش واقعیات زاینده‌رود دانست و گفت: با جاری نبودن آب در بستر زاینده‌رود، شهر اصفهان با تمام پیشینه تاریخی خود در حال مرگ است و باید تلاش کنیم زاینده‌رود را به هر صورت ممکن زنده کنیم.

 

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان برگزاری همایش‌هایی با موضوع زاینده‌رود و ایجاد انسجام قومی، منطقه‌ای و ملی درباره موضوع آب را دیگر محور‌های تلاش برای احیای زاینده‌رود دانست و گفت: باید به تمام دنیا نشان دهیم می‌توانیم با مصرف بهینه آب و کنترل برداشت‌های بی‌رویه از زاینده‌رود، اتفاقات بهتری را برای این رودخانه رقم بزنیم.

 

او می گوید: زاینده‌رود نه‌تن‌ها متعلق به مردم اصفهان بلکه متعلق به تمام مردمی است که در بستر این رودخانه زیست می‌کنند و امیدوارم بتوانیم به رسالت خود برای بهبود وضعیت آن به‌خوبی عمل کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------