اجرای قانون عفاف و حجاب به نهادهای کشور ابلاغ شد/ مرحله اول در دستگاه‌های دولتی



سخنگوی ستاد امر به معروف،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سخنگوی ستاد امر به معروف گفت: قانون عفاف و حجاب از سوی وزیر کشور به همه نهاد‌ها ابلاغ شد و باید این قانون در مرحله اول از دستگاه‌های دولتی آغاز شود.

به گزارش فارس، یک هفته قبل در گزارشی به موضوع امر به معروف خصوصاً در زمینه حجاب و عفاف پرداختیم که در این گزارش حجت‌الاسلام خان‌محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از تدوین برنامه‌ای جامع برای عفاف و حجاب تو سط این ستاد خبر داد.

 

خان‌محمدی همچنین گفت‌ که این طرح منتظر ابلاغ وزارت کشور به همه نهاد‌ها است و به قرارگاهی هم برای اجرا نیاز دارد که باید مسئولیت این قرارگاه هم به یک نهاد واگذار شود.

 

اما طرح جامع عفاف و حجاب از سوی وزارت کشور به همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها ابلاغ شد و مسئولیت قرارگاه اجرای طرح را هم به ستاد امر به معروف و نهی از منکر واگذار کرد.

 

برای اطلاع از چند و چون ابلاغ این طرح به سراغ حجت‌الاسلام خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف رفتیم.

 

تشکیل ستاد «۲۱ تیر» برای اجرای قانون امر به معروف/ اجرای مرحله اول از دستگاه‌های دولتی

وی در گفت‌وگو با فارس با تأیید این خبر گفت: اجرای مرحله اول طرح جامع عفاف و حجاب از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و مسئولیت قرارگاه اجرایی آن هم با عنوان «ستاد ۲۱ تیرماه» به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ شده است. مرحله اول اجرای قانون عفاف و حجاب از دستگاه‌های دولتی آغاز و در مراحل بعد همه جامعه را دربر می‌گیرد.

 

خان‌محمدی از برگزاری جلسات توجیهی برای دستگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: پس از ابلاغ جلسات توجیهی برای مسئولان سراسر کشور و حتی استانداران برگزار شده و همه از اجرای این طرح با خبرند، همچنین شاخصه‌های عفاف و حجاب برای هم مردان و هم زنان ابلاغ شده و از این پس برای عدم اجرای قانون، توجیهی پذیرفته نیست و باید مسئولان هر نهاد اجرای آن را ابلاغ و بر آن نظارت کنند.

 

فرایند نظارت بر قانون حجاب و عفاف

سخنگوی ستاد امر به معروف درباره نظارت بر اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: بحث نظارت بر اجرای قانون به ستاد امر به معروف واگذار شده و بازرسان ما با حضور در نهاد‌ها و ادارات موضوع اجرای قانون یا عدم اجرای قانون را گزارش می‌دهند، همچنین در این راستا شبکه بزرگ تشکل‌های مردمی عفاف و حجاب را هم به کار گرفته‌ایم و آنها به ما گزارش می‌دهند و ما موضوع را رصد و پی‌گیری می‌کنیم. دیگر راه نظارت ما از طریق شوراهای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی است که اجرای درست قانون را از طریق آنها هم پی‌گیری می‌کنیم.

 

درصورت عدم اجرای قانون مسئول آن نهاد تذکر می‌گیرد و توبیخ می‌شود

وی ادامه داد: کارمند موظف هست که حجاب را طبق شاخصه‌ها رعایت کند در صورت توجه نکردن، ابتدا مسئول مافوق کارمند تذکر می‌گیرد و در در صورت تکرار های مکرر تا تعلیق مسئول در کار هم محکومیت دیده شده است. همچنین فعلا مرحله اول اجرای قانون برای دستگاه‌های دولتی آغاز شده و در فاز‌های بعد برای دیگر اقشار جامعه هم اجرا می‌شود.

 

خان‌محمدی با تقدیر از دولت برای فعالیت‌ در حوزه حجاب و عفاف گفت: خوشبختانه دولت هم پای کار آمد و وزارت کشور به خوبی پی‌گیر موضوع شده و باید موضوع عفاف و حجاب هم مانند دیگر مشکلات جامعه در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------