شناسایی ۲۱۰ پهنه فرونشست در کشور



نشست زمین،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور از شناسایی ۲۱۰ پهنه دچار فرونشست در کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی جاویدانه عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با اشاره به شناسایی 210 پهنه در کشور که دچار فرونشست هستند، اظهار داشت: در استان فارس نیز شهرستان‌های داراب، مرودشت و ارسنجان سالانه 18 سانت و اقلید سالانه 10 سانت فرونشست دارد.

 

 وی افزود: این فرونشست‌ها اگر در مسیرهای راه‌آهن و سد باشد پیامدهای خطرناکی دارد و در صورت بروز حادثه خسارت‌های زیادی در پی دارد.

 

جاویدانه با بیان اینکه در حال حاضر سازمان نقشه‌برداری کشور در استان فارس 30 قرارداد نقشه‌برداری به ارزش 20 میلیارد تومان با ارگان‌های مختلف دارد، اظهار داشت: از 120 شهر استان فارس 33 شهر فاقد نقشه است که هزینه نقشه‌برداری این شهرها کمتر از 2 میلیارد تومان است و سازمان نقشه‌برداری می‌تواند ظرف یک سال و نیم این کار را انجام دهد. 

 

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از دوباره کاری هر نقشه‌ای که قرار است در فارس تهیه شود ابتدا با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هماهنگ شود تا با طرح آمایش انطباق داده شود. 

 

 وی با اشاره به پیشرو بودن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در تهیه و بارگذاری داده‌های مکانی SDI در کشور، گفت: استان فارس 2 هزار لایه اطلاعاتی را در این سامانه به اشتراک گذاشته است. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------