تجمع سراسری فرهنگیان در اعتراض به اجرا نشدن رتبه بندی معلمان و وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان (26 خرداد 1401)



تجمع سراسری فرهنگیان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
تجمع سراسری معلمان در شهرهای مختلف در اعتراض به اجرا نشدن قانون رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان، برگزار شد.

به گزارش روز نو، تجمع سراسری معلمان در شهرهای مختلف در اعتراض به اجرا نشدن قانون رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان، برگزار شد.

 

در سنندج نیز شماری از معلمان گرد هم آمده و تجمع کردند.

 

در ساری هم معلمان برای شرکت در تجمع سراسری به خیابان آمدند.

 

قرار بود معلمان و فرهنگیان در تهران مقابل مجلس تجمع کنند اما حضور تعداد زیادی از مأموران انتظامی مقابل مجلس، مانع از این امر شده است.

 

معلمان معترضان علاوه بر خواسته‌های صنفی، خواستار مختومه شدن پرونده‌ کنشگران صنفی و آزادی هر چه زودتر معلمان زندانی‌اند.

 

در قطعنامه تجمع معلمان اعلام شده که سیاست «جراحی اقتصادی» دولت ابراهیم رئیسی ادامه‌ سیاست دولت‌های پیشین است و به جای کاهش شکاف طبقاتی و فقر، سفره معلمان و سایر دست‌مزدبگیران را هدف گرفته‌است، به‌گونه‌ای که طبقه‌ متوسط با سرعتی وصف ناشدنی، به زیر خط فقر کشانده‌ می‌شود.

 

اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته و برچیدن آموزش پولی و جلوگیری از کالایی‌سازی آموزش، دیگر خواسته‌های معلمان در بیانیه این تجمع ذکر شده است.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران پیش از این خطاب به دولت و مجلس نوشته بود: «مگر رتبه‌بندی در مجلس به قانون تبدیل نشده‌‌ است؟ مگر قرار نبود از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی شود؟ مگر بازه‌ زمانی اجرای آن، نهایتا تا ۱۸ خرداد نبود؟ چرا با وجود افزایش لجام‌گسیخته تورم، از اجرای آن سر باز زده‌اید؟»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------