رئیس شورای شهر: با روش کدخدامنشی در حل مسئله آب مخالف هستیم/ خواسته اصفهان به‌حق است



رئیس شورای شهر اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه آب دغدغه تمام مردم است، گفت: اصفهان در زمینه آب کاملا ذی‌حق است، لذا انتظار این است که در دولت سیزدهم، به موضوع آب اصفهان توجه شود و زمان را از دست ندهیم.

به گزارش ایمنا، محمد نورصالحی امروز_ یکشنبه بیست‌ونهم خردادماه_ در نطق پیش از دستور چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به سفر رئیس جمهور به اصفهان، اظهار کرد: به نمایندگی از مردم اصفهان از حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در اصفهان تشکر می‌کنم؛ در ماه‌های اخیر استاندار و مسئولان اصفهان معضلات و مشکلات این استان را به صورت شبانه‌روزی پیگیری کردند تا راهکارهای رفع آنها در مصوبات سفر دولت لحاظ شود.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم حاصل این سفر، خروجی خوبی برای استان و کشور داشته باشد، افزود: معتقدیم در هر بخش از کشور پیشرفتی حاصل شود، در کارنامه نظام جمهوری اسلامی مؤثر است، بنابراین از اینکه در هر نقطه‌ای از کشور اقدامات خوبی انجام شود، خوشحال هستیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این سوالی مطرح بود که چرا سفر به اصفهان جزو آخرین سفرهای استانی رئیس جمهور قرار گرفته است؟ گفت: انجام بعضی اقدامات و طرح‌ها روشن و مشخص است، اما برخی اقدامات ممکن است در فرایند اداری باقی بماند، به عنوان مثال اگر سال گذشته این سفر انجام می‌شد، طرح قطار سریع‌السیر که یک پروژه کشوری است، زودتر انجام و دنبال می‌شد.

 

وی ادامه داد: این طرح در حین انتقال مسئولیت از دولت قبل به دولت جدید، از مهر ۱۴۰۰ کم کم متوقف شد که در اثر کوتاهی سازمان مدیریت و بانک مرکزی بود، زیرا باید سرمایه‌گذاری چین را ضمانت‌گذاری می‌کردند.

 

نورصالحی با اشاره به موضوع آب خاطرنشان کرد: آب، دغدغه تمام مردم است و می‌توانست جزو مصوبات سفر استانی هیئت دولت به اصفهان باشد؛ هیچکس از هیچ کجای استان به جز آب، خواسته عمده دیگری از دولت ندارد؛ در واقع این دغدغه عمومی، به‌حق بودن مسئله آب اصفهان را می‌رساند و نشان می‌دهد که چقدر برای تمام مردم اهمیت دارد.

 

وی تصریح کرد: در انعکاس نقطه نظرات مسئولان در جلسه شورای اداری استان به خوبی عمل شد، اما انتظار این بود که وزیر نیرو مقداری روشن‌تر و شفاف‌تر درباره طرح جامع آب صحبت کند.

 

زاینده‌رود مطالبه‌ای به‌حق است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از ۲۰ سال پیش مسئله زاینده‌رود مطرح بوده، اما دولت سیزدهم از یک سال پیش مستقر شده است، اظهار کرد: حتماً وزارتخانه، کانون انواع طرح‌ها در این حوزه است و فعالان و دغدغه‌مندان حوزه آب جزئیات این طرح‌ها را می‌دانند، اما در سخنان وزیر نیرو به این جمله اکتفا شد که درصدد طرح جامع هستیم؛ انتظار ما از وزیر نیرو این بود که به عنوان وزارتخانه تخصصی به موضوع آب بهتر می‌پرداختند.

 

وی ادامه داد: در صحبت یکی از معاونان رئیس جمهور نیز آمد «چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کن»، این شعر به جا است، اما اینکه کسی دست در دخل ما کرد و از آن برداشت و گفت آهسته خرج کن، درست نیست. در جواب این شعر باید بگوییم «جای آن است که خون موج زند در دل لعل / ‏ زیر تغابن که خَزَف می‌شکند.»

 

نورصالحی اضافه کرد: تمام توجه و تاکید ما روی صحبت رئیس جمهور است که عنوان کرد این خواسته به‌حق و به جا است؛ این خواسته تعارضی با منافع هیچکس ندارد، اما توجه به مبانی قانونی و تاریخی که در این حوزه وجود داشته باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: با این روش که زمان را تلف کنند تا کار به صورت کدخدامنشی انجام شود، مخالف هستیم. اگر هر استان و شهری حق و حقوقی دارد دولت باید کاملاً به آن توجه کند. اصفهان در زمینه آب کاملاً ذی‌حق است، لذا انتظار این است که در این دولت، به موضوع آب اصفهان توجه شود و زمان را از دست ندهیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رئیس جمهور در سخنان خود مطرح کرد که مسئله فرونشست را از آب جدا کنیم، این نکته خوبی است، اما فراموش نکنیم که در پی خشکی زاینده رود فرونشست نیز افزایش می‌یابد، بنابراین مخاطرات این پدیده واضح و روشن است، از این جهت رئیس جمهور خواست تا به این پدیده به صورت مستقل بپردازیم.

 

وی با اشاره به سفر وزرا در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، اظهار کرد: همراه با وزیر میراث فرهنگی از تله کابین بازدید کردیم و وزیر راه حل‌های خوبی داد تا مسئله اداره کل میراث فرهنگی در خصوص تله‌کابین رفع شود.

 

اهمیت تحقق صدور پروانه الکترونیکی

نورصالحی تاکید کرد: ۳۰ بند را برای پیگیری در سفر رئیس جمهور پیشنهاد داده بودیم، اما هنوز مصوبات منتشر نشده و نمی‌دانیم چه بخشی از خواسته‌ها، لحاظ شده است، اما امیدواریم عمده خواسته‌ها که در رأس آن آب، فرونشست و آلودگی هوا است به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته باشد.

 

وی تصریح کرد: باید سعی شود تمام افرادی که در حوزه آب فعالیت می‌کنند، حول یک محور فعالیت و یک هدف و خواسته را دنبال کنند که قاعده آن حرکت حول محور مدیریت استان است، در این راستا باید مردم اصفهان و فعالان حوزه آب هماهنگی و هم‌افزایی خوبی با هم داشته باشند، تا تفرق نقطه نظر سبب استفاده نکردن از ظرفیت‌ها نشود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آغاز فرایند صدور الکترونیکی پروانه ساخت، گفت: قول داده شده بود که پروانه الکترونیکی از اول تیر به صورت غیرحضوری صادر شود، تمام اعضای شورای اسلامی شهر این موضوع را رصد می‌کنند، زیرا اقدامی قابل توجه و مطالبه جدی است؛ کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر نیز این مسئله را دنبال می‌کند تا وعده مدیریت شهری در این زمینه محقق شود.

 

وی گفت: ۳۱ خردادماه سال روز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید است و باید مقام شامخ شهدا را گرامی بداریم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------