وزش باد شدید در تهران از بعداز‌ظهر امروز/ هشدار سیلاب در مازندران و گلستان و گرد و خاک در زابل



اخبار,اخبار اجتماعی,آب وهوا

با توجه به شدت فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها فردا در مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، قم، شمال سمنان، مرکزی، لرستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فارس،  براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌ها، بعدازظهر امروز در شمال‌شرق و شرق کشور، استان‌های سمنان، شرق اصفهان، مرکزی، قم، قزوین، البرز و تهران وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

روز یکشنبه سامانه بارشی در دامنه مرکزی و شرقی البرز، سواحل خزر، شمال‌شرق، نواحی مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال‌غرب کشور فعال خواهد بود و سبب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در این مناطق خواهد شد.

شدت بارش‌ها روز یکشنبه در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال‌ سمنان، مازندران، گلستان، قم، مرکزی، لرستان،  خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

فردا هوای خنک در استان‌های ساحلی خزر ماندگار است و در شمال‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز نیز کاهش 4 تا 7 درجه‌ای دما رخ خواهد داد.

همچنین فردا در شرق و برخی مناطق شمال‌شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق نظیر زابل با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

روز دوشنبه از فعالیت سامانه بارشی در کشور کاسته می‌شود و فقط در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور، رشد ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد و روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

‌با توجه به شدت فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها فردا در مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، قم، شمال سمنان، مرکزی، شرق لرستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود با توجه به انتظار وقوع صاعقه به‌ مورد در مناطق کوهستانی و همچنین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش بادهای شدید، برای کاهش خسارات احتمالی ‌و حفظ ایمنی، اقدامات لازم به‌کار گرفته شود.

امروز و فردا وزش باد شدید در خراسان رضوی و خراسان جنوبی موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا دراین استان‌ها می‌شود.

آسمان تهران فردا ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال تگرگ و اوایل شب کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 27 و 18 درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین و اردبیل با کمینه دمای 8 درجه بالای صفر و شهر کرد با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 11 خردادماه سال جاری 159.9 میلیمتر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 207.3 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 22.9 درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 218.3 میلیمتر بوده است که بارش سال جاری 26.7 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان در هفته سی‌‌و‌ششم سال زراعی متعلق به منطق تالش در استان گیلان به میزان 64.4 میلیمتر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------