هر ثانیه به وسعت یک زمین فوتبال، جنگل از بین رفته است



اخبار,اخبار اجتماعی,جنگل

بررسی‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۷ میلادی هر ثانیه منطقه‌ای جنگلی به وسعت تقریبا یک زمین فوتبال در جهان از بین رفته است.

به گزارش ایسنا،  نتایج یک مطالعه ماهواره‌ای بین‌المللی حاکی از آن است که جهان در سال ۲۰۱۷ هر ثانیه منطقه‌ای جنگلی به بزرگی یک زمین فوتبال را از دست داده و در مدت یک سال منطقه‌ای از پوشش جنگلی به وسعت کل کشور ایتالیا از بین رفته است.

میزان تخریب درختان که بیشتر آن غیر قانونی انجام می‌شود تهدید بزرگی جهت مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش جهانی حیات وحش به حساب می‌آید. میزان از بین رفتن جنگل‌ها در سال ۲۰۱۷ میلادی ۹۴.۴ میلیون هکتار بوده که از زمان شروع کنترل‌ها از سال ۲۰۰۱ تاکنون دومین رتبه بالا را داشته است.

تخریب جهانی پوشش درختی از سال ۲۰۰۳ دو برابر شده و جنگل زدایی در جنگل‌های استوایی حیاتی از سال ۲۰۰۸ دو برابر شده است. همچنین روند کاهشی در برزیل در بحبوحه ناآرامی‌های سیاسی معکوس شده و تخریب جنگل‌ها در کلمبیا افزایش یافته است.

همچنین در جمهوری کنگو مناطق جنگلی با تخریب گسترده روبرو بوده است. هر چند در اندونزی در سال ۲۰۱۷ جنگل زدایی به دلیل اقدامات دولتی و کاهش موارد آتش سوزی جنگلی کاهش ۶۰ درصدی داشته است.

از بین رفتن جنگل‌ها عامل کمک کننده اصلی در انتشار گاز کربن است. همچنین جنگل زدایی زیستگاه حیات وحش را تخریب می‌کند و دلیل کلیدی در کاهش جمعیت حیات وحش در مدت ۴۰ سال اخیر بوده است.

بیش از یک چهارم از پوشش درختی برزیل در سال ۲۰۱۷ به دلیل آتش سوزی‌های عمدی از بین رفته است. گرمای جهانی دمای هوا را گرمتر کرده و جنگل ها را در برابر آتش سوزی‌ با عامل انسانی و طبیعی آسیب پذیرتر کرده است.

به گزارش روزنامه گاردین، کلمبیا نیز کانون اصلی تنوع زیستی است اما میزان تخریب پوشش درختی آن در سال ۲۰۱۷ افزایش ۴۶ درصدی داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------