چرا دفاتر جردن و شهرک غرب «پدیده» پلمب نشده است؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,پدیده شاندیز

 

اخبار اجتماعی - چرا دفاتر جردن و شهرک غرب «پدیده» پلمب نشده است؟

با وجود اعلام صریح دادستان کل کشور مبنی بر غیرقانونی بودن فروش سهام از سوی شرکت پدیده شاندیز، برخی دفاتر فروش سهام این شرکت همچنان اقدام به فروش سهام می‌کنند.

به گزارش فارس، پلمپ یکی پس از دیگری دفاتر پدیده در شهرها و استان های بزرگ کشور که از مشهد مقدس شروع شد اکنون این سوال را در اذهان به وجود آورده که چرا دو دفتر این شرکت واقع در جردن و شهرک غرب تهران پلمپ نشده است؟

این دفاتر که هم اکنون در نقض آشکار حکم دادستان به تبلیغات محیطی پرداخته و حتی تابلوی خود را نیز برنداشته اند در اقدامی کاملا غیرقانونی دست به فروش سهام می‌زنند.

اقدام قاطع دادستان‌های شهرهای مختلف کشور از جمله دادستان مشهد مبنی بر ممنوعیت فروش سهام پدیده باعث شده تا از اضافه شدن به جمع چند هزار نفری افرادی که این کاغذ‌ها را خریداری کرده اند جلوگیری شود.

بنا به گفته مقامات قضایی دفاتری که باز هستند تنها اجازه دارند تا کاغذهای فروخته شده را پس گرفته و وجوه مردم را به آنان برگردانند، اما دفاتر جردن و شهرک غرب پدیده در اقدامی عجیب و ناقض دستور صریح دادستان کل کشور، اقدام به فروش کاغذ های خود در قالب سهام می‌کند.


به نظر می رسد اقدام به موقع دادستان عمومی و انقلاب تهران در پلمپ دفاتر باقی مانده این شرکت در تهران بتواند جلوی ضرر تعداد بیشتری از مردم را بگیرد.

بنابر این گزارش، شرکت پدیده شاندیز از ابتدای شروع حواشی ایجاد شده بر سر فروش سهام این شرکت، هرگونه اقدام غیرقانونی از سوی این شرکت را رد کرد.
 
در ادامه اما دادستان کل کشور در اظهارنظری صریح فروش سهام از سوی این شرکت و دفاتر مربوطه و همچنین افزایش ارزش سهام را غیرقانونی اعلام کرد.
 
اما شرکت پدیده شاندیز با قرار دادن خبری بر روی خروجی خود در 13 دیماه جاری خبر از افزایش 10 درصدی سهام مشتریانش داد.
 
این شرکت همچنین در خبر دیگری با عنوان «اخطاریه» به رسانه ها و مسئولان حقیقی و حقوقی هشدار داد که علیه آنها شکایت خواهد کرد.
 
محسن پهلوان مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز نیز در جمع سهام داران این شرکت که به وسیله ارسال پیامک انبوه به محل اجرای پروژه پدیده در مشهد دعوت شده بودند، تاکید کرد که پروژه های پدیده را با قدرت ادامه می دهد و از سهم خود و دیگر اعضای هیات مدیره 1 سهم به سهام داران اهدا خواهد کرد.
 
در حالی که مسئولان شرکت پدیده شاندیز تاکید دارند که تمام اقدامات این شرکت از جمله فروش سهام قانونی بود؛ قوه قضائیه اقدام این شرکت در فروش سهام را غیرقانونی دانسته و برخی اتهامات از جمله تغییر کاربری برخی اراضی کشاورزی را متوجه این شرکت می داند،‌ فروش مجدد سهام از سوی پدیده می تواند دومین اقدام پدیده شاندیز برای مقابله با حکم دستگاه قضا و دادستان کل کشور باشد. 

اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------