حریق در تالاب انزلی جولان می دهد | خسارت ۲۵ هکتاری حاشیه تالاب



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
معاون عمرانی استاندار گیلان، با بیان اینکه از ظهر امروز در دو منطقه تالاب انزلی به دلیل عوامل انسانی شاهد آتش سوزی بودیم، گفت: در حال حاضر آتش اطفا شده، اما لکه گیری ادامه دارد.

عباس صابر، با اشاره به آخرین وضعیت خسارات ناشی از وزش باد گرم شدید در استان گیلان، اظهار کرد: پیرو اعلام سازمان هواشناسی از روز گذشته پدیده باد گرم را در استان داشتیم و از غرب تا شرق استان درگیر است.

 

وی با بیان اینکه شدت وزش باد در شهرستان تالش بیشتر بوده است، افزود: خسارات ناشی از وزش شدید باد در حوزه زیرساخت ها و منازل مسکونی بوده که میزان آن طی فردا جمع بندی و اعلام  می شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه از ظهر امروز در دو منطقه تالاب انزلی به دلیل عوامل انسانی شاهد آتش سوزی بودیم، گفت: در حال حاضر آتش اطفا شده، اما لکه گیری ادامه دارد.

 

صابر، با اشاره به حضور آتش نشانان و نیروهای منابع طبیعی و حفاطت محیط زیست تا فردا در منطقه، خاطرنشان کرد: آتش اطفا شده، اما وزش باد همچنان ادامه دارد و لذا باید مانع از شعله ور شدن مجدد عرصه ها شویم.

 

وی با بیان اینکه حریقی در منطقه تالابی نداریم، اضافه کرد: در عرصه های جنگلی شهرستان های لتگرود، رودسر و سیاهکل نیز شاهد حریق سطحی و موضعی بودیم که خوشبختانه مهار شده است.

 

معاون عمرانی استاندار گیلان، از قطعی برق برخی از روستاهای شهرستان تالش به دلیل پارگی سیم ناشی از وزش باد شدید و شکسته شدن درختان خبر داد و بیان کرد: همکاران توزیع برق پای کار هستند و تا پایان امشب برق کلیه مناطق وصل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در مجموع یک پهنه ۸۰ هکتاری از عرصه های تالاب انزلی درگیر آتش سوزی شده است، گفت: ۲۵ هکتار از اراضی حاشیه تالاب درگیر حریق شد و خسارت دید.

 

آتش سوزی ۶ هکتاری در عرصه های جنگلی گیلان/ حریق سطحی بود

سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز وزش باد گرم شدید در سطح استان گیلان از شامگاه گذشته، اظهار کرد: وزش باد گرم و افزایش دما موجب وقوع حریق در سطح شش شهرستان شد.

 

وی با بیان اینکه در مجموع هشت فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان داشتیم، افزود: در حال حاضر کلیه حریق ها مهار شده است، اما وزش باد ادامه دارد.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، شهرستان های آستانه اشرفیه، لاهیجان، تالش، املش، رودبار و بندرانزلی را درگیر حریق جنگل دانست و اضافه کرد: در مجموع حدود شش هکتار درگیری سطحی داشتیم.

 

قربانی لرد، با اشاره به وقوع حریق سه هکتاری در شهرستان آستانه اشرفیه، گفت: شهرستان تالش و شهرستان رودبار هر کدام دو فقره حریق داشتند.

 

وی با بیان اینکه تلاش برای اطفای کامل دو فقره آتش در شهرستان رودبار ادامه دارد، خاطرنشان کرد: وزش باد کماکان با شدت کم ادامه دارد و لذا نیروهای یگان حفاظت و امدادی و آتش نشان و بسیجی در منطقه حضور دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------