وزیر آموزش و پرورش: کنکور، عاملی برای انحراف نظام آموزشی از مسیر اصلی اش است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزیر آموزش و پرورش کنکور را عاملی برای انحراف نظام آموزشی از مسیر اصلی‌اش دانست و گفت: مسیر اصلی این است که دانش آموز بتواند در برابر فرصت‌های یادگیری خودش را نشان دهد. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نظر مصوبه ای است که خوبی هایی برای دانش آموز دارد.

یوسف نوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییرات کنکوری بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که قرار است از سال آینده اجرایی شود، اظهار کرد: به طور کلی نظام پذیرش دانشگاهی باید خودش برای خودش بیندیشد. آموزش و پرورش دارد کار خودش را انجام می دهد و آموزش عالی باید خودش از میان دانش آموزان انتخاب کند.

 

وی افزود: در دنیا اینگونه است که خود دانشگاهها مدارک فرد را می‌گیرند و ارزیابی می‌کنند و افرادی را به عنوان دانشجو انتخاب می‌کنند. برخی کشورهای دنیا نیز کنکور برگزار می‌شود، اما حواشی چون بنگاههای اطراف کنکور ندارند. آنها آزمون جامع برگزار می‌کنند و تمام صلاحیت‌ها و شایستگی‌های فرد را در ساحت های شش گانه تربینی می‌سنجند.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در ایران کنکور در قالب سوالات چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود، اما در کشورهای دیگر سوالات صرفا چهارگزینه ای طراحی نمی‌شوند، گفت: کنکور را عاملی برای انحراف نظام آموزشی از مسیر اصلی اش می دانیم. مسیر اصلی این است که دانش آموز بتواند در برابر فرصت‌های یادگیری خودش را نشان دهد.

 

نوری ادامه داد: لازم است تغییراتی در روند برگزاری کنکور ایجاد شود. تمرکز بر روی کنکور خوب نیست و به نظر می‌آید باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نظر مصوبه‌ای است که خوبی‌هایی برای دانش آموز دارد، افزود: اینکه دانش آموز به بخشی از سوالات به صورت تشریحی در قالب امتحانات نهایی پاسخ می‌دهد یعنی یک لایه عمیق تر ورود می‌کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------