آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس برگزار شد/ رقابت ۱۰ هزار نفر برای تصدی ۳ هزار پُست مدیریت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با حضور ۱۰ هزار نفر برای تصدی ۳ هزار پُست مدیریت برگزار شد.

به گزارش فارس، مرحله اول پروژه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با هدف استقرار شایسته‌سالاری در انتخاب نیروی انسانی برای تصدی مدیریت واحدهای آموزشی برگزار شد.

 

عظیم محبی مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بازدید از روند این آزمون در شهر تهران، اظهار کرد: انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و ارائه چارچوب فرایند کار از طریق سامانه دارای چند مرحله بود که برگزاری جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران پروژه استانی و راهنمایی برای بارگذاری مشخصات مدارس در سامانه در مناطق مجری جهت ثبت‌نام داوطلبان، از جمله اقدامات مرحله اول بود.

 

وی افزود: در این مرحله بیش از 11 هزار نفر داوطلب تصدی پست مدیریت در مناطق مرکزی استان‌ها، در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند که پس از بررسی سوابق پرسنلی و عملکردی این داوطلبان، شرایط احراز حدود 10 هزار نفر از آنان توسط کمیته‌های انتخاب و انتصاب مدیران مناطق مرکز استان‌ها تأیید و امکان حضور آنان در آزمون حضوری و الکترونیکی به وجود آمد.

 

محبی گفت: مرحله دوم، برگزاری آزمون است که به‌صورت حضوری و الکترونیکی بوده و این کار در مرکز نیروی انسانی و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش اجرا شد.

 

وی ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این آزمون، شناسایی نیروهای توانمند جهت پذیرش مسئولیت واحد آموزشی و تشکیل بانک اطلاعاتی در تمام مقاطع تحصیلی است که دارای 200 امتیاز است.

 

محبی اظهار کرد: روز گذشته تمام داوطلبان تصدی مدیریت مدارس که شرایط آنها توسط کمیته انتخاب و انتصاب منطقه مورد تأیید قرار گرفته، با حضور در پایگاه آزمون به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور وارد سامانه شده و نسبت به پاسخگویی به سؤالات اقدام کردند؛ کسب حداقل 40 درصد از مجموع نمره آزمون توسط داوطلبان برای ورود به مراحل بعدی فرآیند الزامی است.

 

وی افزود: داوطلبان پس گذارندن موفق مرحله آزمون، وارد مرحله مصاحبه می‌شوند؛ مصاحبه دارای  ۴۰۰ امتیاز است که این مصاحبه با این امتیازات سه بخش را می‌سنجد؛ بخش اول، شایستگی‌های شخصیتی و روانشناختی فرد است.

 

مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: کسی که مدیر می‌شود باید بتواند روابط عمومی بالایی داشته و ارتباط خوبی برقرار کند؛ باید بتواند صبور و مسئولیت‌پذیر بوده و رفتارش، آرامش بخش مدرسه باشد.

 

وی با بیان اینکه وظیفه مدیر مدرسه، برنامه‌ریزی در مدیریت است و باید برای اداره مدرسه برنامه داشته باشد، تصریح کرد: مدیر باید تسلط به قوانین و آیین‌نامه‌های تخصصی داشته باشد.

 

محبی افزود: ما در سطح کشور حدود سه هزار مدیر نیاز داریم و حدود ۱۰ هزار نفر شرایط شرکت در آزمون را داشتند؛ بنابراین از هر سه نفر یک نفر انتخاب خواهد شد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------