نرخ ۲۰۰ هزار تومانی گوشت قرمز/نگاه چندجانبه به گردشگری لازم است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: متاسفانه گوشت قرمز در برخی مناطق تا نرخ کیلویی ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد درحالی که باید نظارت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش مهر، حسن حسن نژاد ظهر دوشنبه در ستاد خدمات اجرایی سفرهای استان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد اقامت مسافران در استان مختص غرب استان است گفت: ساختار ستاد سفرهای باید به گونه‌ای باشد تا تمرکز خدمات در حوزه مناطق گردشگرپذیرتر باشد.

 

وی با اشاره به ورود دیرهنگام برای نظارت بر قیمت‌ها و اجناس در مناطق گردشگری تصریح کرد: نظارت‌ها در شهری مانند رامسر که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر – شب اقامت دارد با دیگر شهرها باید متفاوت باشد.

 

حسن نژاد ادامه داد: در حوزه شرق، میانی و غرب استان تقاوتی از نظر قیمت ارزاق و اجناس وجود دارد و متأسفانه تفاوت موجود در حال حاضر بسیار زیاد است.

 

وی با اظهار اینکه قیمت گوشت در برخی مناطق تا ۲۰۰ هزار تومان رسیده است تصریح کرد: باید نظارت دقیق ترو مناسبی برای کنترل قیمت‌ها صورت گیرد.

 

معاون سیاسی امنیتی استان مازندران با اشاره به تردد ۲۹ میلیون خودرو در استان گفت: میزان مصرف بنزین در استان به بیش از ۳.۲ میلیون لیتر رسیده است و بخش عمده این مصرف ناشی از گره‌های ترافیکی است.

 

وی افزود: بسیاری از افرادی که به عنوان گردشگر وارد غرب استان می‌شوند، بخش عمده‌ای اوقاتشان را پشت ترافیک سپری می‌کنند و اگر اوقات فراغت گردشگران را پر نکنیم، منابع ما نظیر سوخت بنزین مصرف می‌شود.

 

وی غنی سازی اوقات فراغت را سبب احساس رضایتمندی از سفر و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: اگر نگاه چندجانبه به حوزه گردشگری و برنامه برای آن نداشته باشیم، گردشگری جزو زباله و ترافیک برای ما سودی ندارد.

 

حسن نژاد با اظهار اینکه مجموعه ورود گردشگران استان تنها منوط به ایام تعطیلات نوروز نیست گفت: در شش ماه اول سال بیشترین شمار مسافران به استان وارد می‌شوند.

 

وی ویلاهای شخصی را از جمله دغدغه‌ها در حوزه گردشگری برشمرد و گفت: متأسفانه سرعت ساخت و ساز این ویلاها نیز کاهش نیافته است و امروز هزینه‌های زیادی در حوزه زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی پرداخت می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ۶.۵ درصد تردد کشور مختص مازندران است گفت: اگر رشد ۱۵ درصدی گردشگران در استان مدنظر باشد باید نگاه به شاخص‌ها و خدمات در استان مازندران تغییر یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------