انهدام باند فروش اینترنتی «نوزاد» و کشف دو نوزادِ فروشی! / اثری از یک نوزاد فروخته شده نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
در روز‌های اخیر اخباری در میان کاربران ایرانی دست به دست می‌شد که حکایت از راه اندازی کسب و کاری هولناک داشت؛ فروش نوزاد! رویدادی که بسیار دور از واقعیت به نظر می‌رسید تا جایی که برخی رسانه‌ها آن را دستاویزی برای جذب مخاطب خوانده و تلویحا تکذیب کردند اما حالا پلیس تاییدش کرده و جزئیاتی هولناک از آن روایت کرده است.

به رغم آنکه برخی رسانه‌ها خبر فروش نوزاد در شبکه‌های اجتماعی را جنجال سازی عده‌ای برای جذب مخاطب خوانده بودند، دقایقی پیش نیروی انتظامی کشورمان از شناسایی یک باند فروش نوزاد خبر داد!

 

به گزارش تابناک، در روز‌هایی که کرونا به مدد رونق بازار خرید و فروش آنلاین آمده و به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در شبکه‌های اجتماعی خرید و فروش می‌شود، در روز‌های اخیر اخباری در میان کاربران ایرانی دست به دست می‌شد که حکایت از راه اندازی کسب و کاری هولناک داشت؛ فروش نوزاد!

 

رویدادی که بسیار دور از واقعیت به نظر می‌رسید تا جایی که برخی رسانه‌ها آن را دستاویزی برای جذب مخاطب و افزایش دنبال کننده (فالوور) خواندند و تاکید کردند که برخی افراد با ساختن صفحاتی جعلی و بعد استناد به آن‌ها در صفحات اصلی خود، به دنبال اهداف اقتصادی مدنظر خودشان هستند.

 

با این استدلال به نظر می‌رسید که صفحات دایر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی که تصاویری از نوزادان و حتی کودکانِ فروشی درج کرده بودند، جعلی هستند. ادعایی که حالا رنگ باخته چراکه پلیس از شناسایی یک باند فروش نوزاد خبر داده و از آن فراتر، تاکید کرده که در رسیدگی به این پرونده موفق به کشف دو نوزاد هم شده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سردار حسین رحیمی در این باره به مهر گفته: «پلیس فتای ما در گشت زنی‌هایی که در فضای مجازی داشته است به صفحاتی برمی خورد که این صفحات آگهی‌های خرید و فروش نوزاد را منتشر کرده بودند. با پیگیری فراوانی که انجام می‌شود و با قرار دادن طعمه‌هایی برای این افراد در نهایت طی عملیات پلیسی مأموران پلیس فتا به عوامل اصلی این صفحه برمی‌خورند.»

 

رئیس پلیس پایتخت در ادامه افزوده: «در گام اول سه نفر از این افراد شناسایی و دستگیر شدند که این افراد سه نوزاد را در فضای مجازی به فروش رسانده بودند. دو نوزاد (یکی ۲۰ روزه و دیگری دو ماهه) که به مبالغی حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون توسط این افراد به فروش رفته بودند شناسایی شده و یک نوزاد دیگر هنوز پیدا نشده است.»

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عملیاتی که فارغ از سرعت، از حیث نتیجه بسیار عجیب است. آنقدر عجیب که سردار رحیمی درباره سوابق یکی از دستگیر شدگان، گفته: «فردی که دستگیر شده است دارای سابقه نیست. این فرد ۱۰ الی ۱۵ صفحه مجازی داشته که تمامی این صفحات حقیقی بوده [فیک نبوده!] و از این طریق اقدام به فروش نوزادان می‌کرده است. این فرد ادعا می‌کرد بعد از فروش نوزادان می‌تواند برای خانواده‌هایی که خریدار هستند شناسنامه بگیرد و نوزادان برای داشتن شناسنامه مشکلی ندارند.»

  

ادعایی که البته دور از واقعیت به نظر می‌رسد، اما نه زمانی که می‌دانیم فردی با دایر کردن چندین صفحه اینستاگرامی، به فروش نوزادان واقعی در آن مبادرت می‌کرده و ثابت شده که در کسب و کارش توفیقاتی نیز داشته است! فردی که باید منتظر ماند و دید از چه افرادی نوزاد می‌خریده و چگونه ادعای دریافت شناسنامه برای نوزادان فروخته شده را محقق می‌کرده است!

  

پرونده‌ای هولناک و هراس آور که به گفته پلیس برخی متهمانش هنوز دستگیر نشده اند و بعید نیست در روز‌های آتی جزییات عجیب دیگری از آن رسانه‌ای شود!

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------