وزیر آموزش و پرورش: بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور با توافق وزارت بهداشت صورت گرفته است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق تفاهمی که با وزارت بهداشت داشتیم قرار شد همه مدارس را از ۱۵ شهریور باز کنیم و در همه مدارس پروتکل ها رعایت شود.

به گزارش مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه خبری شبکه دو سیما گفت: چون اصل بر حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید است برای همین هر جا امکان اجرای پروتکل باشد، اصل بر آموزش حضوری است.

 

وی بیان کرد: ما دو اولویت بسیار مهم داریم که اولی، سلامت دانش آموزان است و هیچ تصمیمی گرفته نمی‌شود مگر اینکه این موضوع در نظر گرفته شود و اولویت دوم هم تداوم آموزش است. تجربیات در دنیا را هم بررسی می‌کنیم. در آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل مدارس باز شده است. از سوی دیگر می‌دانیم که هیچ آموزشی هم جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود.

 

حاجی میرزایی بیان کرد: تفاوت معناداری بین وضعیت‌های مختلف نیست و بسیاری از کارشناسان می‌گویند حتی از وضعیت سفید باید بیشتر نگران باشیم چون عدم رعایت پروتکل‌ها این مناطق را تبدیل به وضعیت زرد می‌کند و بر همین اساس باید همه مناطق را مناطق پرخطر دانست و رعایت پروتکل‌ها را در نظر گرفت پس در تمام مناطق کشور، یک پروتکل رعایت می‌شود.

 

وی درباره پروتکل‌هایی که قرار است در مدارس رعایت شود نیز گفت: رعایت فاصله زمان کلاس از ۳۵ دقیقه بیشتر نشود، فعالیت‌های ورزشی و برنامه صبحگاهی متوقف شود، رفتن و آمدن بچه‌ها متفاوت باشد. مدارس ضدعفونی شود و معلمان و دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: ۶۲ درصد مدارس ما جمعیت دانش آموزی زیر ۱۰۰ نفر دارند پس می‌توانند فاصله را رعایت کنند و کلاس‌ها به صورت عادی تشکیل شود و حتی نیاز به زوج و فرد کردن نیست. ۳۸ درصد مدارس ما بالای ۱۰۰ نفر دانش آموز دارند که متناسب با مساحت کلاس و مدرسه بنا به تصمیم شورای مدرسه گروه بندی صورت می‌گیرد.

 

حاجی میرزایی گفت: طبق تفاهمی که با وزارت بهداشت داشتیم قرار شد همه مدارس را باز کنیم و پروتکل‌ها رعایت شود و لذا مدارسی که امکان اجرای پروتکل برای هر روز شامل رعایت فاصله گذاری و… باشد و هر روز می‌شود مدارس را باز کنند، این اتفاق می‌افتد. آن مدارسی که تعدادشان زیاد است به دو گروه تقسیم می‌شوند که ۸ درصد کلاس‌های ما جمعیت بیشتر ممکن است باشد و به سه گروه تقسیم شود.

 

وی ادامه داد: آموزش حضوری برای ما این اولویت است و با دوستان در وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدیم که اولیا نمی‌توانند هر روز بپرسند امروز وضعیت زرد است یا قرمز پس ما پروتکل را سختگیرانه می‌کنیم تا مدارس در همه جا باز باشد. ضمن اینکه هر هفته وضعیت را رصد می‌کنیم.

 

وی در پاسخ به پرسشی درباره نظارت بر رعایت پروتکل‌ها توسط دانش آموزان در زنگ تفریح و… گفت: ما گفته ایم هیچ بچه‌ای اگر در خانواده اش کسی کرونا داشت نباید به مدرسه بیاید یا اگر کوچک‌ترین نشانه سرماخوردگی هم داشت باید در منزل بماند. ضمن اینکه در زنگ تفریح هم با فاصله بچه‌ها قرار خواهند داشت.

 

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره اینکه آیا حضور دانش آموزان در مدرسه اجباری است و خانواده‌ها می‌توانند فقط از آموزش مجازی استفاده کنند، گفت: ما چند امکان را پیش بینی کردیم و ترجیح خودمان را هم اعلام می‌کنیم که حضور دانش آموزان در مدارس است ولی از روز شنبه هر روز ۲۲ ساعت از طریق برنامه‌های مختلف تلویزیونی آموزش تلویزیونی دروس شروع می‌شود. شبکه شاد هم امروز رونمایی شد و قابلیت‌های جدیدی دارد. ما مطمئن هستیم نگرانی خانواده‌ها نگرانی ما هم هست. این بچه‌ها عزیزان ما هستند و کدام کشور است که درباره سلامت اعضای جامعه خصوصاً کودکان کوتاهی کند. پس هیچ اقدامی را بدون مرور کردن کارشناسان وزارت بهداشت انجام نمی‌دهیم.

 

وی ادامه داد: ما از والدین می‌خواهیم بیایند به مدارس سر بزنند و از رعایت استانداردها مطمئن شوند و جایی که رعایت نمی‌شود به ما اطلاع دهند. امیدواریم خانواده‌ها همراهی خوبی داشته باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------