پیش بینی کم بارشی در فصل پاییز/ هشدار فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان‌های تهران و البرز



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وظیفه گفت: مدل‌های اقلیمی‌نشان می‌دهد که فصل پاییز به بارش‌های کمتر از نرمال گرایش بیشتری دارد به طوریکه بارش‌های زمستان جوابگوی این کم بارشی نخواهد بود.

 احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش سال زراعی جدید اظهار کرد: با توجه به آنکه سال زراعی جدید به تازگی آغاز شده، میزان بارندگی‌ها رقم قابل توجهی نیست.

 

وی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه بارشی از شمال غرب پیش ببنی می‌شود که تا پایان هفته سواحل شمال را بارش در بر گیرد.

 

وظیفه ادامه داد: با ورود سامانه بارشی تا پایان هفته شمال غرب و سواحل شمالی تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد. ضمن آنکه در این مناطق افت دما انتظار می‌رود.

 

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه طی هفته آینده بارشی در کشور نخواهیم داشت، گفت: بنابر مدل‌های اقلیمی، در نیمه غربی کشور دما بالای نرمال و نیمه شرقی ۲ تا ۳ درجه کمتر از نرمال است.

 

وی ادامه داد: بنابر آمار در سال زراعی گذشته بارش در مرکز، شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز فراتر از نرمال، در منطقه غرب نرمال و در استان‌های راستای زاگرس در حد نرمال و کمتر از نرمال خواهد بود.

 

وظیفه با اشاره به اینکه بارش‌های چشمگیری در فصل پاییز پیش رو نیست، بیان کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که در فصل پاییز بارش‌ها به کمتر از نرمال گرایش دارد و این احتمال وجود دارد که در زمستان تا حدودی وضعیت تغییر کند.

 

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه عمده بارش‌های پاییز در آبان ماه رخ می‌دهد، گفت: این در حالی است که در استان تهران بویژه در منطقه البرز و زاگرس بارش در این ماه کمتر از نرمال است و به احتمال قوی سال زراعی جدید را با کم بارشی به پایان می‌رسانیم چرا که بارش‌های زمستان در حدی نیست که کم بارشی را جبران کند.

 

وی در پایان درباره آخرین وضعیت دما در کشور تصریح کرد: در فصل پاییز و زمستان دما در اکثر نقاط کشور نرمال و فراتر از نرمال خواهد بود.

 

هشدار فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان‌های تهران و البرز

 گودرزی گفت: از امشب تا پایان هفته در نوار شمالی کشور و تهران شاهد بارش باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای خواهیم بود.

 

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت آب وهوای کشور گفت: امشب در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش پراکنده باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

 

او افزود: این وضعیت برای روز سه شنبه علاوه بر سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی در شمال شرق کشور بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس جنوبی هم پیش بینی می‌شود.

 

گودرزی اظهار کرد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور، بارش باران خواهیم داشت.

 

او تاکید کرد: از امروز تا پایان هفته در نوار شمالی کشور کاهش تدریجی دما بین ۶ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد.

 

این کارشناس هواشناسی توضیح داد:دریای خزر در این مدت مواج خواهد بود و در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب کشور بارش برف پیش بینی می‌شود.

 

او  در خصوص وضعیت آب و هوای تهران گفت: سرعت تندباد امشب در پایتخت به ۵۰ کیلومتر رسید که از مناطق غربی به مناطق مرکزی و شرقی تهران رسیده است.

 

گودرزی یادآور شد: پیش بینی می شود وزش تندباد همراه با بارش باران و رعد و برق در پایتخت تا ۴۸ ساعت آینده ادامه داشته باشد.

 

او تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‎شود در ساعات شامگاهی در فضای باز و کوهستانی کمتر تردد داشته باشند و همچنین در حاشیه رودخانه‎ها نیز توقف نداشته باشند.

 

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: این هفته بارش‌های خوبی پیش بینی می شود که از امشب آغاز شده و این بارش‌ها با شدت بسیار بیشتری همراه خواهد بود.

 

او تصریح کرد: این سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور وارد تهران و تقویت شده است و برای فردا این بارش‌ها در ارتفاعات تشدید خواهد شد و هشدار‌هایی در این زمینه صادر شده است.

 

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: تاپایان هفته این بارش‌ها تداوم خواهد داشت و با رگبار و رعد وبرق، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما همراه خواهد بود.

 

او یادآور شد: در برخی نقاط پایتخت هوا مه آلود است و بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. دمای تهران تا پایان هفته به ۲۰ درجه کاهش می‌یابد.

 

همچنین طبق اعلام سازمان هواشناسی هشدار زرد مبنی بر فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان‌های تهران و البرز صادر شده است.

 

بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی و هشدار اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان‌های تهران و البرز، از امشب تا چهارشنبه بارش باران گاهی رگبار ورعد وبرق توام باتند باد‌های لحظه‌ای با اثر بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و برخورد صاعقه پیش بینی می‌شود.

 

شهروندان از هرگونه تردد، استقرار و تجمع در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، دریاچه سد‌ها و دیگر تاسیسات آبی پر خطر خودداری کنند و به بنر‌های هشدار سیل در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های ورودی مکان‌های گردشگری که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------