رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران: ۷۰ درصد واگذاری املاک شهرداری در زمان قالیباف اتفاق افتاد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: واگذاری املاک به افراد غیر در همه دوره‌ها بوده اما هفتاد درصد این املاک در دوره تصدی آقای قالیباف در شهرداری و ۳۰ درصد باقی مانده در دوره‌های قبل‌تر واگذار شده است.

 به گزارش ایمنا، افشین حبیب‌زاده در برنامه زنده تلویزیونی  تهران ۲۰، در خصوص چگونگی تصاحب املاک شهرداری توسط دیگران اظهار کرد: بر اساس بند ۶ ماده ۵۵ شهرداری‌ها، شهرداری می‌تواند املاکی را در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی برای یک سری وظایف که در این بند قانونی کاملاً مشخص شده، قرار دهد. تا این افراد حقیقی و حقوقی خدماتی مانند مؤسسات بهداشتی، تعاونی‌ها، فعالیت‌های فرهنگی، پرورشگاه، درمانگاه، بیمارستان و از این قبیل خدمات به مردم ارائه کنند اما این املاک پس از تصویب انجمن شهر که اکنون شورای اسلامی شهر است می‌توانسته در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گیرد.

 

وی افزود: به همین جهت در مهرماه ۱۳۹۶ طبق بررسی‌ها طرحی توسط شورای اسلامی که من طراح آن هستم ارائه شد تا این املاک بررسی شود.

 

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص املاکی که دست غیر است، مجوز انجمن شهر را ندارند و در خدمت عمومی نیز استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: این افراد حقیقی و حقوقی که املاک شهرداری در اختیار آن‌ها است هم مجوز انجمن شهر را ندارند و هم بخش قابل توجهی از آن ملک دریافت شده در خدمتی که بیان شد فعالیت نمی‌کند و از برخی املاک استفاده شخصی می‌شود.

 

حبیب زاده با اشاره به آخرین آماری که شهرداری تهران در اختیار شورای اسلامی شهر تهران قرار داده است، ادامه داد: از دو هزار و ۶۶۲ ملکی که در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته حدود یک هزار و ۹۰۴ ملک احتمال انحراف وجود داشته که ۵۷۸ ملک به طور مشخص در خدمت شهرداری بوده، ۱۸۰ ملک مسکونی به اشخاص مختلف اجاره داده شده و در مزایده قرار نگرفته که البته نیمی از آن پس گرفته شده است. در رابطه با مبالغ اجاره اطلاعات دقیقی استخراج نشده و عددها واقعی نیست چرا که شاید در زمان اجاره با توجه به ارزشی که داشته اجاره مناسب بوده اما اکنون اگر بررسی کنیم با توجه به اینکه اجاره افزایش پیدا نکرده و در همان عدد باقی مانده، می‌توان گفت این اعداد واقعی نیستند.

 

وی افزود: پیشنهاد شده شهرداری لایحه و گزارشی را ارائه کند و به صورت شفاف اسامی دو هزار و ۶۶۲ شخص حقیقی و حقوقی را در سایت شهرداری قرار دهد. این موارد محرمانه نیست و همه آنها قابلیت انتشار دارند. در خصوص یک هزار ۹۰۴ ملکی که انحراف دارد ۶۲ انحراف کامل وجود دارد، به این مفهوم که باید فعالیت فرهنگی ارائه می‌کردند اما از آن‌ها استفاده شخصی شده و به طور مثال به مبل فروشی تبدیل شده که در ابتدای امر شناسایی و به طور کامل تخلیه شدند و در اختیار شهرداری قرار گرفتند. ۳۶۲ ملک دیگر نیز فعالیت مشخصی داشتند اما فعالیت دیگری در آن‌ها اتفاق افتاده، که برای تخلیه این املاک اقدام شده است. در مجموع ۴۴۴ ملک با کمک قوه قضائیه تخلیه شده و ۳۰۰ و احد در حال پس گرفتن است که در مجموع ۷۶۲ ملک یا تخلیه شده یا در حال تخلیه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------