وضعیت آب و هوا، امروز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ / رگبار باران و رعدوبرق در بیشتر مناطق کشور



سازمان هواشناسی,اخبار امروز,اخبار جدید
سازمان هواشناسی اعلام کرد:‌ در روز طبیعت بیشتر مناطق کشور به جز بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق، شاهد بارش باران بهاری خواهند بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، اکنون در برخی مناطق غربی استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران گزارش شده است.

 

براساس این گزارش،‌ بارش ها در بخش هایی از چهارمحال و بختیاری، ،کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و همچنین استان لرستان از شدت بیشتری برخوردار است.

 

همچنین بارش ها به شکل رگبار، گاهی با رعد و برق و وزش شدید باد موقت خواهد بود.

 

براساس این گزارش،‌ برای فردا (شنبه) ‌نیز بارش ها را در سطح کشور خواهیم داشت و در بخش های شمال غرب، شمال، شمال شرق، شرق و حتی بخش هایی از جنوب کشور در بخش هایی از استان فارس، جنوب اصفهان و بخش هایی از استان کرمان شاهد بارش باران خواهیم بود.

 

این سازمان برای روز یکشنبه ۱۵ فروردین پیش بینی کرد که در بخش های شمال غرب، شمال، شمال شرق و شرق کشور بارش باران را داشته باشیم. برای روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۶ و ۱۷ فروردین نیز غالب مناطق کشور از جوی نسبتا آرام و پایدار برخوردار خواهند بود.

 

اما نکته اعلام سازمان هواشناسی در باره وزش باد شدید در بخش هایی از کشور است که برای امروز (جمعه)‌ در نیمه غربی و بخش های مرکزی کشور شاهد وزش این بادهای شدید هستیم که در نواحی مرکزی تر و جنوبی تر، گاهی با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود.

 

بر اساس این گزارش،‌ فردا شنبه در استان مرکزی، قم، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شرقی لرستان، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، سمنان، نیمه جنوبی تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان وزش باد شدید با سرعت ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر برساعت را خواهیم داشت.

 

وزش این بادهای شدید، موجب خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده و کولاک برف در کوهستان های برفگیر خواهد شد.

 

این سازمان، برای امروز در شمال شرق کشور افزایش محسوس دما و برای فردا شنبه، در بخش های شمال غرب و نواحی مرکزی کشور، کاهش دما را پیش بینی کرد.

 

آسمان پایتخت امروز قسمتی ابری و در بعدازظهر همراه با افزایش ابر گاهی رگبار باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دمای امروز تهران ۲۴ و ۱۶ درجه خواهد بود.

 

امروز و فردا شنبه در شمال شرق و شرق کشور دما ۷ تا ۱۵ درجه افزایش می‌یابد. فردا در نیمه غربی و مرکز کشور نیز دما بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

 

روز یکشنبه در شرق و شمال شرق شاهد کاهش دما بین ۸ تا ۱۵ درجه خواهیم بود.

 

امروز اهواز با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و سنندج با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان خواهد بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------