اوباش از برخی ساخت و سازهای غیرمجاز حمایت می‌کنند| صدور دستور قضایی برای تخلیه ۵ ساختمان ناایمن در کرج



 ساختمان‌های غیرمجاز,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
عضو شورای شهر گفت: برخی از ساختمان‌های غیرمجاز دارای شبکه اراذل و اوباش سازمان‌یافته هستند و گاه نیروی انتظامی اعلام می‌کند که زورش به آنها نمی‌رسد. 

 به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اقراریان در جریان شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تشکیل قرارگاه ایمنی در شهرداری، شکل‌گیری این قرارگاه را خوب توصیف کرد و گفت: متأسفانه حادثه تکرار می‌شود، روی آن تمرکز می‌کنیم، قرارگاه تشکیل می‌دهیم ولی بعد از مدتی حادثه را فراموش می‌کنیم.

 

اقراریان گفت: در حال حاضر با چند نوع تخلف ساختمانی از جمله ساختمان‌های بدون پروانه  و ساختمان‌هایی که بیشتر از مجوزی که دریافت کردند، ساخته می‌شوند، روبرو هستیم، هر کدام از این موارد می‌توانند یک متروپل جدید باشند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید چشم‌هایی باشند که این تخلفات ساختمان‌ها را ببینند، گفت: اولین اقدام باید تشکیل قرارگاه ایمنی برای جلوگیری از ساخت ساختمان‌هایی باشد که ۵ تا ۶ طبقه مجوز گرفته‌اند اما ۷ تا۸ طبقه می سازند.

 

او با اشاره به بازدید از منطقه ۱۹ تهران گفت: این منطقه را می‌توان بهشت ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد. سود ساختمان‌هایی که بیش از مجوز ارائه شده ساخته می‌شوند، به جیب شبکه مافیایی می‌رود اما مردم مستضعف از ساختمان‌ها استفاده می‌کنند و متضرر می‌شوند.

 

اقراریان تأکید کرد: جای تعجب است که به این نوع ساختمان‌ها آب، برق و گاز داده می‌شود؛ اگر این خدمات به آنها داده نشود شهروندان این ساختمان‌های ناایمن و بدون مجوز را نمی‌خرند.

 

او با بیان اینکه برخی از این ساختمان‌ها دارای شبکه اراذل و اوباش سازمان‌یافته هستند و گاه نیروی انتظامی اعلام می کند که زورش به آنها نمی‌رسد، گفت: چطور است که مقصران حادثه بانک ملی بعد از ۲۴ساعت پیدا می‌شوند اما با این‌ها برخورد نمی‌شود؛ اگر ناجا بخواهد می‌تواند مقتدرانه برخورد کند.

 

صدور دستور قضایی برای تخلیه ۵ ساختمان ناایمن در حسن آباد کرج

 

رئیس کل دادگستری البرز، گفت: با بررسی‌های انجام شده توسط آتش نشانی و نظام مهندسی مشخص شد ۵ بلوک که جمعا ۴۰ واحد است در منطقه حسن آباد کرج در وضعیت نا ایمن قرار دارد که در همین راستا دستورات قضایی لازم جهت تخلیه و ایمن سازی ساختمان صادر شد.

 

 ساختمان‌های غیرمجاز,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

به گزارش خبرآنلاین؛ «حسین فاضلی هریکندی» اظهار کرد: در منطقه ۱۰ حسن آباد کرج پس از بررسی‌ها مشخص شد تعدادی از بلوک‌ها با توجه به تَرک‌های ایجاد شده در پشت ساختمان در وضعیت نا ایمن قرار دارند.

 

وی افزود: این ساختمان‌ها همگی در اراضی قولنامه‌ای و به صورت غیرمجاز و فاقد پروانه احداث شده اند و از ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار نبوده قدمتی حدود ۲۰ سال برخوردار هستند.

 

فاضلی هریکندی عنوان کرد: در خصوص وضعیت نا ایمن این ساختمانها در ابتدا، شهرداری اخطار لازم را جهت تخلیه ساختمان به دلیل شرایط نا ایمن آن داده است که با بررسی های صورت گرفته توسط سازمان نظام مهندسی استان نیز دستور تخلیه بابت بررسی وضعیت ساختمان داده شد.

 

رئیس کل دادگستری استان البرز، عنوان کرد: علی رغم اخطارهای مکرر تاکنون ساختمان تخلیه نشده بود که امروز با ورود دستگاه قضایی استان و با حضور معاون دادستان کرج در محل، دستور لازم صادر شد تا به قید فوریت هلال احمر، آتش نشانی، نظام مهندسی، شهرداری و پلیس جهت الزام به تخلیه ساکنان در محل مستقر شوند.

 

فاضلی هریکندی با بیان اینکه هم اکنون ساکنان این ۴۰ واحد در مدرسه ای در همان محل اسکان یافته‌اند، گفت: مقرر شده نظام مهندسی استان بررسی لازم جهت امکان مقاوم سازی و یا تخریب کامل ساختمان را انجام دهد.

 

رئیس کل دادگستری استان البرز، اظهار کرد: در حال حاضر نهادهای اجرایی جهت تخلیه در محل مستقر بوده و نیروی انتظامی نیز به منظور حفاظت از اموال ساکنان در محل حضور دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------