سردرگمی شهروندان با تغییر ساعات کاری ادارات و عدم تغییر ساعت طرح ترافیک



تغییر ساعات کاری ادارات,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک هفته از تغییر ساعت کاری ادارات گذشته، اما خبری از تغییر در ساعات اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش نیست و این مسئله موجبات بروز مشکلاتی در تردد شهروندان شده است.

به گزارش ایسنا، دولت در راستای صرفه جویی در مصرف برق مصوب کرد که از شنبه ۲۱ خردادماه تا سوم شهریورماه ساعات کار ادارات تغییر کند که براین اساس ساعات کار  از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰خواهد بود. در حالی ساعات کاری ادارات تغییر کرد که ساختمان بسیاری از ادارات و مراکز در محدوده مرکزی شهر و در داخل محدوده طرح ترافیک یا کاهش آلودگی هوا است و بسیاری از کارکنان و کارمندان ترجیح می دهند که با استفاده از وسیله نقلیه خود به محل کار مراجعه کنند. 

 

حالا در این میان، ساعت کاری ادارات تغییر کرد اما ساعت اجرای طرح ترافیک، نه! ساعت طرح ترافیک تغییر نکرد و  فاصله طولانی اتمام ساعت کاری تا اتمام زمان اجرای طرح ترافیک، موجبات سردرگمی شهروندان به خصوص افرادی که در محدوده مرکزی شهر رفت و آمد دارند، شده و حتی در این میان سکنه داخل محدوده نیز با مشکل رو برو شدند، بگونه ای که یکی از شهروندان ساکن در محدوده طرح ترافیک در تماس با ایسنا عنوان کرد: محل کار من در محدوده طرح ترافیک است  و به دلیل مسافت زیاد و شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی مایل هستم که با خودروی شخصی به محل کار بروم اما با تغییر ساعت ادارات دچار مشکل در زمان برگشت شدم چراکه ادارات  ساعت ۱۳:۳۰ تعطیل می شوند اما ساعت اتمام طرح ۱۷ است و ما سه ساعت و نیم تفاوت را چگونه بگذرانیم؟ نه می توانیم در طرح تردد کنیم چراکه جریمه می شویم و نه می توانیم خودرو را رها کرده و به خانه برویم و نه می توانیم به اداره برگردیم ! دقیقا چه باید کرد؟

 

یکی دیگر از شهروندان که ساکن محدوده طرح ترافیک است نیز اعلام می کند: براساس مصوبه شورای شهر تهران سکنه داخل محدوده طرح ترافیک می توانند در هنگام صبح یک خروج رایگان از محدوده و از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد نیز یک ورود رایگان داشته باشند که ما در مورد خروج مشکلی نداریم اما ساعت کاری ادارات تا ۱۳:۳۰ دقیقه است و ما باید یک ساعت گوشه خیابان بمانیم تا ساعت ۱۴:۳۰ شود تا بتوانیم به خانه مان برگردیم.جالب است که ما با شهرداری هم تماس گرفتیم آنها گفتند که شورای شهر در این زمینه تصمیم بگیرد!

 

اما تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در این زمینه به ایسنا می‌گوید که درباره تغییر ساعات طرح ترافیک باید در شورای ترافیک تهران تصمیم گیری شود و این موضوع را با معاون حمل ونقل یاد آوری کرده‌ام.

 

وی ادامه می‌دهد: مسئله تغییر ساعت طرح بایستی تعیین تکلیف شود چراکه هم برای افرادی که خانه هایشان داخل محدوده است و هم برای کارکنان مشکل زا شده و بین ساعت تعطیلی ادارات و ساعت اتمام طرح طولانی است و منتظر هستیم که شورای ترافیک تهران تشکیل و این موضوع را تعیین تکلیف کند.

 

به گزارش ایسنا، حال باید منتظر ماند و دید شورای ترافیک تهران در چه زمانی تشکیل جلسه می‌دهد و موضوع تغییر ساعات طرح ترافیک را این بار نه بخاطر کرونا بلکه در راستای مصوبه دولت مبنی بر تغییر ساعات کاری ادارات مجدد بررسی و اصلاح می‌کند؟.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------