اصفهان آب ندارد، فضای سبز یزد با آب شرب آبیاری می شود!



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
"۵۰ درصد فضای سبز شهر یزد با آب چاه و منابع آبی خام آبیاری و برای آبیاری ۵۰ درصد دیگر فضای سبز یزد از آب شرب استفاده می‌شود." 

به گزارش ایمنا، با وجود بحران تامین آب شرب در کشور رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفته است ۵۰ درصد فضای سبز این شهر با آب شرب آبیاری می شود!

 

محمد صفدر پور در خبری که در امروز در پرتال شهرداری یزد منتشر شده است گفته از سال ۹۵ تلاش کرده‌ایم تا انشعابات آب شرب مصرفی برای فضای سبز شهر یزد را کاهش دهیم و در سال ۹۶ حدود ۲۲ انشعاب آب حذف شده است.

 

با وجود هشدارهای مکرر در خصوص بحران آب، شهرداری این شهر تنها از سال گذشته تلاش کرده آبیاری فضای سبز از آب شهری جدا شود! رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد تاکید کرده درصدد هستیم تا امسال هم حدود ۴۴ انشعاب آب فضای سبز را حذف کرده و آب غیر آشامیدنی را جایگزین کنیم.

 

در حالی به گفته صفدرپور ۶ تا ۷ درصد آب شرب شهر یزد به آبیاری فضای سبز اختصاص دارد، که تامین آب شرب در استان هایی مانند اصفهان با مشکل رو به رو و آب در شهر اصفهان و شهرهای حومه آن با قطعی مکرر مواجه است.

 

بخشی از آب شرب یزد، توسط زاینده رود تامین می شود که در سال های گذشته موجب نارضایتی اجتماعی کشاورزانی شده است که حق آبه دار زاینده رودهستند و بدون کشاورزی امکان تامین معاش برای آنها وجود ندارد. با این وجود وزارت نیرو تاکید دارد که آب انتقالی به یزد تنها به مصرف شرب این شهر می رسد!

 

خشکی زاینده رود، به عنوان تنها رودخانه کویر مرکزی ایران، نه تنها موجب افزایش گرد و غبار محلی، خشکی تالاب گاوخونی و تغییر اکوسیستم طبیعی در مسیر این رودخانه شده است بلکه نارضایتی های اجتماعی گسترده ای در استان اصفهان به دنبال داشته است.

 

صفدرپور گفته حذف کامل انشعابات آب شرب مصرفی برای فضای سبز شهر یزد به ‌سادگی امکان‌پذیر نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------