نماینده مجلس: طرح مجلس برای توقف اجرای اعدام در ملاء عام/ تماشای اعدام برای افرادی که ناراحتی قلبی دارند و زیر 15 سال هستند ممنوع می شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, مجازات اعدام
در مواردی که نیازی به اجرای احکامی مانند مجازات اعدام یا قطع عضو در ملاء عام وجود ندارد و قانون صراحت ندارد نباید در ملاء عام اجرایی شود بلکه باید در فضای زندان یا فضاهای بسته اجرا شود.

طراح طرح نحوه اجرای احکام اعدام، قطع و نقص عضو گفت: به دنبال تغییر در نحوه اجرای احکام در ملاء عام هستیم.

 

عزت الله یوسفیان ملا درگفت وگو با خانه ملت، به عنوان طراح طرح نحوه اجرای احکام اعدام، قطع عضو و نقص عضو در مورد این طرح، گفت: این ماده واحده دارای یک تبصره است که در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد و در واقع به دنبال ساماندهی اجرای احکام اعدام و قطع عضو ونقص عضو در ملاء هستیم.

 

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای برخی از احکام در ملاء عام آثار، پیامد و بازتاب نامناسب اجتماعی به دنبال دارد، افزود: تماشای مجازات و صحنه اعدام آثار مخرب زیادی را بر روح و روان کودکان و نوجوانان بر جای می گذارد و در برخی موارد نباید در ملاء عام اعدام اجرا شود.

 

وی افزود: البته در جایی که قانون و شرع اجرای مجازات را در ملاء عام تعیین کرده بحثی جدا است اما در مواردی که نیازی به اجرای احکامی مانند مجازات اعدام یا قطع عضو در ملاء عام وجود ندارد و قانون صراحت ندارد نباید در ملاء عام اجرایی شود بلکه باید در فضای زندان یا فضاهای بسته اجرا شود.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: همچنین در طرح مذکور به دنبال این هستیم که تماشای مجازات هایی که اجرای آنها در ملاء عام لازم است توسط افرادی که ناراحتی قلبی دارند و زیر 15 سال هستند ممنوع شود.

 

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح نحوه اجرای احکام اعدام، قطع عضو و نقص عضو به زودی در کمیسیون قضایی بررسی و به صحن علنی ارائه می شود، ادامه داد: انتظار می رود با تعیین تکلیف این طرح اثار ناشی از تماشای صحنه اعدام به حداقل برسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------