فرمانده ناجا: جرایم سایبری هر سال در حال افزایش است



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,جرایم سایبری
فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که متاسفانه کمک و همراهی از جانب سایر کشورها در حوزه جرایم سایبری با ایران در مقایسه با کمک و همراهی ایران در این زمینه بسیار کم است. 

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه ششمین نشست روسای بخش‌های سایبری پلیس ایران و اروپا با حضور در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: این نشست به مدت سه روز و به میزبانی ایران برگزار شده و معتقدم که نتایج آن در شناسایی مجرمان سایبری و برخورد با اقدامات سازمان یافته مجرمانه در فضای مجازی بسیار موثر است.

 

وی با بیان اینکه جرایم در فضای مجازی هر سال نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یابد، گفت: بنابراین لازم است که پلیس‌های کشورها در این زمینه با یکدیگر همراهی و همکاری داشته باشند تا با سرعت بیشتری با مجرمان برخورد کرده و از جرایم نیز پیشگیری کنند.

 

وی با بیان اینکه همکاری میان پلیس سایر کشورها در فضای مجازی سبب ارتقای امنیت و آسایش بیشتر کاربران می‌شود خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم که نتایج این اجلاس منجر به افزایش همکاری‌ها شود.

 

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پلیس‌های سایبری دیگر کشورها به اندازه ایران با پلیس فتای کشورمان همکاری دارند، ‌گفت: متأسفانه کمک و همراهی از جانب کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در حوزه مقابله با جرایم سایبری کمتر از کمک و همکاری است که ایران در این زمینه با پلیس‌های مختلف دارد و کمک‌های پلیس فتا در این زمینه بیشتر بوده است و مواردی بوده که ما آنها را شناسایی کرده و موضوع را به کشورهای مورد هدف منتقل کرده‌ایم.

 

سردار اشتری درباره عرضه پول دیجیتال در کشور نیز گفت: این موضوع در حال رسیدگی است و با هماهنگی مقام قضایی اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان انجام خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------