افزایش ۱۴.۷ درصدی حقوق مستمری‌بگیران نهادهای حمایتی



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,مستمری‌بگیران
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش مستمری مددجویان زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد در سال گذشته گفت: پارسال مستمری مددجویان دستگاه‌های حمایتی به ۳.۴ درصد افزایش یافت که امیدواریم با افزایش ۱۴.۷ درصدی حقوق مستمری‌بگیران در سال ۹۷ بتوانیم حداقل معیشت این افراد را تأمین کنیم. 

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی امروز  در همایش علمی ـ کاربردی مدیران حراست بهزیستی کشور در همدان، افزود: هم‌اکنون سازمان بهزیستی با بسیاری از سازمان‌های مطرح دنیا که دارای علوم تخصصی هستند، ارتباط برقرار کرده است و  امیدواریم ارائه این خدمات تخصصی به جامعه هدف افزایش یابد به طوریکه بهزیستی به دنبال تکامل‌بخشی و کیفیت‌بخشی خدمات است.

 

وی با بیان اینکه توجه به اقدامات پیشگیرانه و نوآورانه و حمایت از کارهای نو و جدید باید سرلوحه کار بهزیستی کشور قرار گیرد، تصریح کرد: توجه به اقدامات پیشگیرانه، اثربخشی اقدامات پیشگیرانه و مشمولیت اقدامات پیشگیرانه سه اصل و سیاست بهزیستی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

محسنی‌بندپی افزود: تاکنون در راستای اقدامات پیشگیرانه بهزیستی ۸۰ درصد از گروه‌های هدف مورد غربالگری بینایی و شنوایی قرار گرفته‌اند و برای جلوگیری از معلولیت‌زایی در جامعه، غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج توسط بهزیستی در حال اجراست.

 

وی درباره قانون حمایت از حقوق افراد معلول در کشور اعلام کرد: آئین‌نامه مباحثی همچون مناسب‌سازی، حقوق پرستاری از معلولان، حقوق معلولان و ... در حال نوشتن است و به‌زودی با حمایت مجلس شورای اسلامی اجرا می‌شود.

 

معاون وزیر کار در ادامه  نیروهای حراست را آگاه و هوشیار معرفی کرد و با بیان اینکه این افراد دارای خصوصیاتی چون هوشمندی، تاثیرگذاری و پاسخگویی هستند، گفت: انتظار ما از نیروهای حراست بهزیستی کشور این است که در تصمیم‌سازی و مشاوره‌ها امین مدیر دستگاه‌های اجرایی باشند.

 

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: مؤلفه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنان کشور را دچار تشویش و اضطراب کرده بنابراین حضور آگاهانه و بیدار مردم در همه صحنه‌های حساس سیاسی کشور اصلی‌ترین مؤلفه پیروزی نظام است.

 

محسنی‌بندپی در پایان گفت: وجود ولایت فقیه، تقویت روحیه ایثار و مقاومت، اشرافیت و تسلط کافی نیروهای انتظامی، ارتش و نیروهای امنیتی موجب شده بتوانیم توطئه‌های دشمنان علیه کشور ایران را خنثی کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------