تهران وارد مرحله حذف آلایندگی پساب‌های صنعتی شد



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,پساب‌های صنعتی
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب تهران گفت:به منظور حذف آلاینده‌های موجود در آب بسیاری از ترکیبات نانو را سنتز کردیم و با انجام تحقیقات متعدد به دنبال ارتقا کیفیت پساب تولیدی واحدهای صنعتی هستیم.

مهتاب باغبان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این کار نه تنها برای تهران بلکه برای سراسر کشور انجام شده است، اظهار کرد: قصد داریم با انجام برنامه‌هایی این فناوری را تجاری سازی کنیم تا به صورت کاربردی در صنعت آب و فاضلاب مورد استفاده قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه برای انجام این کار هم‌پای بسیاری از دانشگاه ‌های آمریکا پیش رفتیم، عنوان کرد: این کار بیشتر برای پساب‌های واحدهای صنعتی انجام می‌شود، چرا که منابع آبی که مورد استفاده قرار می‌گیرد از منابع آب سطحی و زیرزمینی تامین می‌شود که عموما قبل از استفاده عملیات تصفیه به طور کامل روی آن صورت می‌گیرد، اما برای مواردی مثل واحد هایی که آلاینده های صنعتی دارند باید اقداماتی انجام می‌شد.

 

به گفته مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب تهران، به منظور افزایش سلامت آب و حذف آلاینده‌ها قبل از اینکه آب وارد محیط زیست شود با استفاده از ترکیبات نانو آلاینده ها را حذف و بعد آن‌ها را وارد منابع پذیرنده محیط زیست می‌کنیم که این مساله موجب افزایش کیفیت آب می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------