بطحایی:صندوق ذخیره فرهنگیان موسسه خیریه نیست



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان باید در سیاستگذاری ها و موقعیت های سرمایه گذاری وارد شوند، گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان باید تمام توان خود را به عنوان یک موسسه اقتصادی برای سودآوری بیشتر به کار گیرد و این صندوق نباید به صندوق خیریه تبدیل شود. 

به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی امروز (یکشنبه) در آئین برگزاری مرحله پایانی انتخابات فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره افزود: برنامه های این وزارتخانه باید به سمتی برود که معلمان و مدیران در بسترسازی مدارس و تصمیم گیری های مناطق آموزش و پرورش سهیم شوند.

 

وی تصریح کرد: همه مشکلات معلمان به معیشت ختم نمی شود بلکه معلم توقع دارد در مدرسه ای که با دهها مشکل مواجه است دستش باز باشد تا بتواند راه حل ارائه دهد.

 

به گفته وزیر آموزش و پرورش، یکی از بزرگترین سرمایه هایی که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته و هنوز هم از آن غافل هستیم، سرمایه ارزشمندی به نام نیروی انسانی است.

 

بطحایی اضافه کرد: یک میلیون و 700 هزار معلم شاغل و بازنشسته در وزارت آموزش و پرورش داریم که هر یک از آنها می توانند منشا تحولی عظیم در کشور و نظام آموزشی باشند اما به دلیل فرآیندهای سنتی و غیر قابل انعطاف در تصمیم سازی ها این سرمایه نادیده گرفته شده است.

 

وی بیان داشت: حرکتی که برای اولین بار برای برگزاری انتخابات فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان برای ورود منتخب فرهنگیان در این صندوق آغاز شده بیانگر این است که به تدریج تلاش می شود از نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در تمامی تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها استفاده شود.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری انتخابات به روش الکترونیکی و با شرکت 200 هزار نفر تاکنون سابقه نداشته است البته اگر کار به تاخیر می افتاد و فضاسازی بیشتری صورت می گرفت، تعداد به طور قطع بیشتر می شد.

 

بطحایی تصریح کرد: چشم انداز انتخاب دو نفر در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان و یک نفر به عنوان بازرس تنها هدف نیست بلکه این جریان مشارکت دادن فرهنگیان در لایه های مختلف تصمیم گیری وزارت آموزش و پرورش ادامه پیدا می کند.

 

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: صندوق ذخیره دارای هفت عضو است که تا پیش از این نقش تشریفاتی داشته و با برگزاری 2 تا 3 جلسه حساب های مالی و صورتحساب ها را بررسی می کردند؛ به همین دلیل لازم است افرادی که برای عضویت در هیات امنای آن انتخاب می شوند شایستگی و صلاحیت کافی و قدرت تجزیه و تحلیل حساب های مالی را داشته باشند.

 

بطحایی ادامه داد: در هر سیستم و سازمان، هنگامی که صحبت از تحول می شود مهمترین رکن تحول، منابع انسانی است هر چند فضا و تجهیزات و برنامه ها هم دارای اهمیت هستند اما این سهم در برابر نیروی انسانی ناچیز است.

 

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش متحول نمی شود مگر اینکه نیروی انسانی تحول گرا در آن به وجود آید و هر چند فضای آموزشی و تجهیزات استاندارد و برنامه های درسی مناسب شرط لازم است اما برای رسیدن به تحول کافی نیست بلکه نیروی انسانی حائز اهمیت است.

 

وزیر آموزش و پرورش با طرح این سوال که کدام نیروی انسانی با چه ویژگی هایی عامل تحول است؟ افزود: صاحبنظران دو ویژگی را عنوان کرده اند؛ یکی دانش و مهارت ها و دیگری انگیزه لازم و اگر این دو گزاره تقویت شود می توان به تحول امیدوار بود.

 

مرحله پایانی انتخابات فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان از امروز 22 اردیبهشت به مدت دو روز در اردوگاه شهید باهنر برگزار می شود تا در نهایت از میان 83 نفر منتخب با اعلام برنامه های خود 3 نفر برای مدت چهار سال به عنوان عضو هیات امنا و بازرس راهی صندوق ذخیره شوند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------