حدود 6 میلیون مهاجر افغانستان در خارج از کشورشان حضور دارند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مهاجر افغانستان
سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجران افغانستان امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری به مناسب روز جهانی پناهندگان در کابل گفت با آن که 8 میلیون مهاجر به افغانستان برگشته‌اند، هنوز همچنان حدود 6 میلیون مهاجر افغان در بیرون از این کشور به‌ سر می‌برند. 

وزارت مهاجران افغانستان اعلام کرد که تاکنون 8 میلیون مهاجر افغان به این کشور بازگشته و حدود 6 میلیون مهاجر نیز در کشورهای مختلف زندگی می کنند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجران افغانستان امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری به مناسب روز جهانی پناهندگان در کابل گفت با آن که 8 میلیون مهاجر به افغانستان برگشته‌اند، هنوز همچنان حدود 6 میلیون مهاجر افغان در بیرون از این کشور به‌ سر می‌برند.

 

وی افزود: در حدود 2 میلیون و 430 هزار پناهجوی افغان در ایران حضور دارند که از آن‌ جمله، 950 هزار پناهنده ثبت‌ شده که کارت اقامت‌شان تمدید شده، 450 هزار پناهجو دارای پاسپورت خانوادگی کوتاه‌مدت که اقامت‌شان در حال تمدید شدن است و 30 هزار پناهجوی دیگر دارای اقامت طولانی‌مدت و حدود یک میلیون پناهجوی دیگر فاقد مدرک در این کشور حضور دارند.

 

عالمی بلخی در ادامه اظهار داشت: در پاکستان نیز بیش از 1.4 میلیون مهاجر ثبت‌شده، حدود 750 هزار پناهجوی بدون مدرک راجستر شده که قرار است کارت دریافت کنند و حدود 300 هزار پناهجوی فاقد مدرک زندگی می کنند. در کشورهای دیگر آسیایی نیز 451 هزار و 87 مهاجر و پناهجوی افغان حضور دارند.

 

به گفته وزیر مهاجران افغانستان، 541 هزار و 932 پناهجوی افغان تا کنون سند پناهندگی یا اقامت دائم کشورهای اروپایی، آمریکایی و استرالیایی را دریافت کرده که احتمال بازگشت‌شان به افغانستان خیلی کم است. در همین راستا، 613 هزار و 390 پناهجوی دیگر افغانستان در این کشورها درخواست پناهندگی داده که هنوز پذیرفته نشده است.

 

این مقام بلندپایه افغانستان در ادامه اضافه کرد که 332 هزار و 453 مهاجر در سال جاری میلادی از کشورهای مختلف به کشورشان بازگشته‌اند که تنها شمار بازگشت کنندگان از ایران و پاکستان حدودا به 320 هزار نفر می رسد. همچنین 955 مهاجر در سال جاری میلادی داوطلبانه از کشورهای اروپایی بازگشته و 246 تن دیگر اخراج شده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------