بطحایی: دانش آموزان خاص و استثنایی باید در مدارس عادی تحصیل کنند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, بطحایی
وزیر آموزش و پرورش بر آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان برای ورود به جامعه تاکید کرد. 

به گزارش ایلنا، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش با بنیاد بیماری‌های نادر ایران عنوان کرد: من مدت زیادی نیست که با خدمات مرحوم دکتر داوودیان آشنا شدم. قطعا نیت خیرخواهانه‌ای که دکتر داوودیان داشتند بی تاثیر در روند کار و استمرار این حرکت نبوده است. یکی از نشانه‌های مردم کشور ما استقبال از روحیه‌های خیرخواهانه و تشکل‌های انسان‌دوستانه است. مردم ما همواره با نیت انسان‌دوستانه در مسائل پزشکی و بیماری‌ها مبادرت ورزیده‌اند. وجود این روحیه به دلیل داشتن تمدن کهن ایرانی و اسلامی و آموزه‌های دینی است که همه افراد را ترغیب می‌کند تا در این نوع کارها مشارکت بورزند.

 

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم جامعه ما در این زمینه یعنی پرداختن به بیماری‌های نادر کار زیادی دارد. یکی از مهمترین روش‌های اشاعه و گسترش این حرکت مبارک حمایت از بنیادها و موسساتی مثل بنیادهای بیماری های نادر است. شاید اگر دو سه سال گذشته از من می‌پرسیدند با این بنیاد آشنا هستید جواب منفی می‌دادم اما امروزه برگزاری این جلسات علاوه بر تاثیر در روند کمی و کیفی کار، روی جامعه نیز اثرگذار بوده است.

 

او افزود: ورود آموزش و پرورش این حوزه‌ها از سه منظر بسیار ارزشمند است؛ نخست آموزش‌های فردی است که دانش آموزان و اولیا باید بیاموزند در مواجه با این نوع بیماری‌ها نقش پیشگیرانه‌ای داشته باشند تا از این طریق هزینه‌های درمان در آینده کاهش یابد. نکته دوم بحث غربالگری افراد است که متاسفانه به دلیل ضعف فرهنگی در برخی خانواده‌ها نادیده گرفته شده است به این صورت که خانواده‌هایی که فرزندانشان دچار بیماری‌های نادر است؛ بیماری‌شان را پنهان می‌کنند و یا حتی اجازه نمی‌دهند فرزندانشان به مدرسه برود. این مهم به شدت روی بچه‌ها اثرات منفی می‌گذارد و حتی ممکن است این اثرات منفی در جامعه نمود پیدا کند و شرایط نامطلوبی به جا بگذارد.

 

بطحایی در خصوص این تفاهمنامه توضیح داد: برای من مایه افتخار است که می‌توانیم در این تفاهمنامه نقش مهمی داشته باشیم و ما این آمادگی را به طور کامل داریم و طی این تفاهمنامه همه تلاشمان را می‌کنیم که مثمر ثمر واقع شویم.

 

او ادامه داد: فکر می‌کنم برای ما به عنوان معلم و مسوولان آموزش و پرورش این نکته‌ای که عرض می‌کنم از نکته‌های دیگر مهم‌تر باشد و آن هم آموزش مهارت‌های اجتماعی به بچه‌ها برای ورود به جامعه است. بچه‌های ما باید یاد بگیرند که در جامعه ما همیشه کسانی حضور دارند که دچار بیماری‌های خاص و نادرند. فرزندان ما باید یاد بگیرند که این افراد هم حق زندگی دارند و هرگز نباید به خودشان اجازه دهند وقتی آنها را در خیابان می‌بینند به سادگی از کنارشان بگذرند. درواقع وظیفه اصلی آموزش و پرورش گسترش این مهارت‌هاست.

 

او در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان خاص و استثنایی باید در مدارس عادی تحصیل کنند گفت: ما کم کم به سمتی می‌رویم که دانش آموزان خاص باید در مدارس عادی تحصیل کنند. زیرا بچه‌های ما باید بدانند که چطور با بچه‌های نابینا و معلول و یا دچار بیماری‌های نادر رفتار کنند.

 

بطحایی عنوان کرد: ما همه جوره آمادگی خود را اعلام می‌کنیم حتی وظیفه خود می‌دانیم که همه تلاش خود را کنیم امیدواریم یک کارگروه تشکیل شود تا همه موسسات و بنیادهایی که در این حوزه کار می‌کنند اعلام آمادگی کنند و ما هم با آنها همکاری کنیم.

 

او خطاب به ادراکی افزود: ما در حال حاضر بسته‌های آموزشی خوبی را فراهم کرده ایم اگر فکر می‌کنید نیاز است مدیران یک دوره آموزشی دو ساعته را مستقیما از زبان دکتر ادراکی آموزش ببینند را فراهم خواهیم کرد حتی گواهینامه‌ای از این دوره صادر شود که در ترکیب مدیران موثر باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------