مدارس متوسطه دوم سمپاد هیأت امنایی شد/ اعلام نتایج آزمون پایه دهم سمپاد تا چند روز آینده



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مدارس متوسطه دوم
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از هیأت امنایی شدن مدارس متوسطه دوم سمپاد خبر داد و گفت: دستورالعمل این مدارس تا اواخر مرداد ماه امسال تدوین می‌شود.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با فارس در خصوص وضعیت مدارس متوسطه دوم استعدادهای درخشان در سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: مدارس متوسطه دوم سمپاد، هیأت امنایی شدند و این موضوع از مهر ماه امسال اجرایی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در تمام تصمیمات، خودِ محتوای تصمیم یک موضوع است و نحوه اجرا، موضوع دیگری است، ادامه داد: وظیفه‌مان است که تصمیم هیأت امنایی شدن مدارس متوسطه دوم سمپاد را به نحو احسن اجرا کنیم تا نه از اهداف این مدارس دور شویم و نه اینکه به مردم فشار مالی وارد شود.

 

مهاجرانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم دستورالعمل هیأت امنایی شدن مدارس سمپاد متوسطه دوم تا  اواخر مرداد ماه تهیه شود، توضیح داد: این وظیفه ما هست که بتوانیم دستورالعمل‌هایی را تهیه کنیم که در هیأت امنایی شدن، فشاری به مردم وارد نشود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد مدارس متوسطه دوم سمپاد کاهش پیدا می‌کند؟»، گفت: هنوز کاهش پیدا نکرده است و تعداد همان بیش از ۳۰۰ مدرسه است ولی ما در کل نباید تعداد مدارس‌مان در همه جا کاهش پیدا کند بلکه باید تنوع و پخش دانش‌آموزی را درست کنیم.

 

مهاجرانی اضافه کرد: جمعیت دانش‌آموزی ما خیلی زیاد نیست مثلاً در تهران ۱۵۰۰ نفر در مدارس متوسطه دوم سمپاد جذب می‌شوند و این نشان می‌دهد خارج استاندارد نیستیم ولی روی کیفیت بخشی مدارس تأکید داریم.

 

وی با بیان اینکه نتایج آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان طی چند روز آینده اعلام می‌شود، اظهار کرد: در این آزمون ۸ هزار دانش‌آموز پذیرفته می‌شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------