چند درصد تهرانی‌ها استخرهایشان را با آب شرب پر می‌کنند؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,  شورای شهر تهران

87 سال پیش پایتخت شهری بود با 300 هزار نفر جمعیت که 48 رشته قنات آب آن را به میزان 31.5 میلیون متر مکعب تامین می‌کرد  اما در سال گذشته مصرف آب شرب شهر 8.5 میلیون نفری تهران از یک میلیارد متر مکعب فراتر رفته است. 

عضو شورای شهر تهران گفت: حدود ۱۰ درصد از شهروندان تهرانی از آب شرب برای پر کردن استخرهای خود استفاده می‌کنند.

 

به گزارش تسنیم، آرش میلانی در جریان هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: هر چه به روز صفر نزدیک می‌شویم اوضاع بدتر می‌شود و شهر در حال آماده‌سازی 200 ایستگاه آب در خارج از مراکز فروش مواد غذایی و دیگر نقاط تجمع مردم است و مقامات در حال برنامه‌ریزی هستند تا آب اضطراری در تاسیسات نظامی ذخیره شود و استفاده از آب شرب برای پر کردن استخرها، آبیاری باغ‌ها و شستشوی اتومبیل‌ها غیرقانونی شده است. سال‌ها پیش از شهروندان خواسته شده بود که کمتر آب مصرف کنند اما بیش از نیمی از مردم صرفه‌جویی داوطلبانه در مصرف آب را نادیده گرفتند و بنابراین یک ماه پیش از مردم خواسته شد برای عبور از بحران فقط 50 لیتر در روز آب مصرف کنند.

 

میلانی تصریح کرد: این توصیفات مربوط به شهر کیپ‌تاون در حدود 3 ماه پیش است و برای اولین بار در شهر بین‌المللی و با جمعیت 4 میلیون نفر در حال رخ دادن بود. روز صفر روزی است که همه برای زندگی، آب بسیار کمی (معادل 25 لیتر در روز) خواهند داشت. خوشبختانه با بارش های معجزه‌ آسا شهر از روز صفر رهایی یافت اما کیپ تاون زنگ خطر اثرات تغییر اقلیم بر منابع آبی شهرهای بزرگ را به صدا در آورد.

 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد:‌ سال‌هاست که شهر تهران با معضلات و بحران‌های نام آشنایی روبرویی است و همه شهروندان تهرانی با بحران آلودگی هوا، تخریب باغات، ترافیک سنگین و ... آشنا هستند و در همه بحران‌ها هر چند در مقاطعی گام‌هایی برای کاهش آن آلام و تن رنجور شهر تهران برداشته شده اما به دلیل مقطعی بودن اقدامات، بکارگیری روش‌های ناکارآمد و دیرهنگام بودن روش‌های پیشگیری، نتیجه اقدامات چندان چشمگیر نبوده است و اکنون ما با مسئله دیگری روبرو هستیم که اگر برای مدیریت آن چاره‌اندیشی نکنیم احتمال وضعیت بحرانی برای سال‌های آینده دور از انتظار نیست و آن مسئله، معضل کم آبی است.

 

میلانی افزود: مسئله آب در تهران به گونه‌ای است که ما برای تامین منابع آب شرب به شهروندان، حفظ میراث طبیعی شهر تهران و صیانت و ماندگاری از فضاهای سبز شهری چاره‌ای جز جراحی‌های بزرگ نداریم تا بتوانیم ضمن کنترل وضعیت به تثبیت حداقل‌های موجود بپردازیم.

 

وی افزود: 87 سال پیش پایتخت شهری بود با 300 هزار نفر جمعیت که 48 رشته قنات آب آن را به میزان 31.5 میلیون متر مکعب تامین می‌کرد  اما در سال گذشته مصرف آب شرب شهر 8.5 میلیون نفری تهران از یک میلیارد متر مکعب فراتر رفته است.

 

وی افزود: میانگین مصرف آب شرب هر شهروند تهرانی 91 متر مکعب در سال یا معادل 250 لیتر در روز است که تقریبا دو برابر نرم جهانی است و از سوی دیگر حدود 10 درصد از شهروندان تهرانی از آب شرب تصفیه شده برای پر کردن استخرهای خود استفاده می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------