آلایندگی دستگاه‌های خنک‌کننده هوا، عامل صدها مورد فوتی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, دستگاه‌های خنک‌کننده هوا
گرم شدن هوای جهانی و استفاده فزاینده از وسایل تهویه و خنک‌کننده هوا به صدها مورد مرگ و میر تا سال ۲۰۵۰ میلادی منجر می‌شود. 

به گزارش ایسنا، این روزها گرمای هوا موجب شده میلیون‌ها انسان به استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده روی آورند و کارشناسان معتقدند که وابستگی به این تکنولوژی می‌تواند عامل مرگ و میر صدها نفر تا سال ۲۰۵۰ باشد.

 

محققان در بررسی روی پیامدهای استفاده از دستگاه‌های خنک کننده که با استفاده از انرژی ذغال، گاز و نفت کار می‌کنند دریافتند میزان مصرف انرژی بیشتر برای برخورداری از هوای خنک تر به معنی ورود حجم بیشتری از ذرات معلق آلاینده به آسمان و در نتیجه مرگ و میر بیشتر است.

 

به این ترتیب تا اواسط قرن می‌توانیم بگوییم هر سال به طور میانگین مرگ ۶۵۴ نفر در آمریکا بر اثر افزایش ذرات معلق و ۳۱۵ نفر دیگر بر اثر افزایش سطح گاز ازون رخ می‌دهد.

 

یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه ویسکانسین مدیسون آمریکا گفت: دستگاه‌های خنک کننده بشر را از موج گرما حفظ می کند اما در صورتیکه برق مورد نیاز آنها از نیروگاه‌هایی با سوخت زغال سنگ تامین شود مشکل زا خواهد بود.

 

به گزارش ساینس الرت، به گفته محققان راه حل این مشکل استفاده از منابع انرژی پاک‌تر، بهبود بهره‌وری از انرژی و محدود کردن سطح تغییرات اقلیمی در اولین گام است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------