پرونده سپنتا نیکنام بالاخره امروز در مجمع بسته می شود؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سپنتا نیکنام
بالاخره بعد از چند هفته به تعویق افتادن موضوع بررسی وضعیت سپنتا نیکنام در مجمع تشخیص، قرار است امروز این موضوع در خلال بحث درباره قانون حضور اقلیت ها در شوراهای شهر بررسی شود.

 به گزارش روزنامه خراسان ؛این مطلب را مصباحی مقدم عضو مجمع اعلام کرده و گفته است: «بهتر است رئیس جمهور و دیگر اعضایی که نظراتی دارند، در جلسه و مباحث فعالانه شرکت کنند.» در هفته های گذشته ظاهرا بررسی وضعیت این عضو زرتشتی شورای شهر یزد، همواره یکی از موضوعات مورد دستور کار در مجمع تشخیص بوده است.

 

دیروز حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، با انتقاد از اظهار نظر افراد بی اطلاع درباره روند بررسی های مجمع گفت: به تازگی روزنامه همبستگی و برخی اشخاص، اظهاراتی در موضوع پرونده آقای سپنتا نیکنام به این جانب منتسب کرده و گفته اند که این موضوع با نظر دبیر مجمع (محسن رضایی) از دستور کار مجمع حذف شده که کاملا کذب است. چندی پیش محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص درباره این شایعه از خود دفاع کرده و گفته بود: «در فروردین ماه، مهلت 3 ماهه رسیدگی به پرونده سپنتا نیکنام تمام شده بود. اگر رسیدگی به آن را تمدید نمی‌کردیم، نظر شورای نگهبان قطعی و از دستور کار مجمع خارج می‌شد. با پیشنهاد این جانب و موافقت آیت‌ا... شاهرودی، تمدید رسیدگی که طبق آیین‌نامه حداکثر یک سال می‌تواند باشد، انجام شد.»

 

به گزارش فرارو سپنتا نیکنام عضو منتخب شورای اسلامی شهر یزد است که در پی شکایت یک نامزد اصولگرا و عطف به آیین نامه جدید شورای نگهبان درباره ممنوعیت حضور اقلیت های مذهبی در شوراها، عضویت اش به حالت تعلیق در آمد. در پی این موضوع مجلس مصوبه «حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر و روستا» را به تصویب رساند اما در پی مخالفت شورای نگهبان این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. اکنون باید منتظر ماند و دید پرونده سپنتا نیکنام بالاخره امروز در مجمع بسته می شود؟

 

درخواست سپنتا از روحانی

در همین حال روز گذشته سپنتا نیکنام در گفت و گویی از رئیس جمهور خواست در جلسه امروز مجمع از او دفاع کند. این عضو شورای شهر یزد در مصاحبه ای با همشهری، از روحانی درخواست کرد به غیبت‌هایش در مجمع تشخیص مصلحت نظام پایان دهد و در جلسه این نهاد، از حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر دفاع کند. به گزارش ایسنا تصویب طرح حضور اقلیت‌ها در شوراها، درجلسه مجمع به رای دو سوم اعضای مجمع احتیاج دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------