تاثیر 30 درصد معدل در کنکور، موضوع عدالت آموزشی را به چالش می‌کشد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,تاثیر معدل در کنکور
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: اگر 30 درصد تاثیر معدل در کنکور برای تمام دانش‌آموزان در نظر گرفته شود چه آن افرادی که از امکانات مطلوب برخوردار هستند و چه آنانی که برخوردار نیستند، موضوع عدالت آموزشی را به چالش می‌کشاند.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رقابت‌های انفرادی در مدارس اگر تیمی شوند مطلوب است زیرا ما به فرزندان خود کار تیمی را آموزش نمی‌دهیم و کار انفرادی نیز بر روح و روان فرزندان و خانوده‌های آنان تاثیر منفی دارد اگر آموزش و پرورش بتواند رقابت‌ها را به رقابت تیمی تبدیل کند گام بزرگی در انجام کارهای گروهی است و مجلس نیز از این امر حمایت خواهد کرد.

 

وی در خصوص حذف کنکور افزود: هنور نمی‌دانیم کنکور حذف می‌شود یا نه و با اینکه حذف کنکور مصوبه مجلس شورای اسلامی است و قرار بود در سال جاری حذف شود اما هنوز بستر لازم برای انجام این مهم در آموزش و پرورش فراهم نیست.

 

سعیدی در ادامه گفت: زیرساخت لازم برای حذف کنکور فراهم نیست و تا زمانی که نتوان عدالت آموزشی را در برخوردارترین تا کم‌خوردارترین نقطه کشور برقرار کرد، نمی‌توان ادعای حذف کنکور را داشت و سوابق تحصیلی را تاثیرگذار کرد.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود اینکه در برخی نقاط کشور در بعضی مدارس بهترین آموزش‌ها صورت می‌گیرد و در اکثر مناطق کشور هنوز تامین نیروی انسانی و معلم مطرح است، حذف کنکور صورت نمی‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه با تاثیر معدل در کنکور موافق نیست، تصریح کرد: زمانی با این مهم موافق هستم که مناطق محروم به شکل خاص دیده شوند؛ اگر 30 درصد برای تمام دانش‌آموزان در نظرگرفته شود چه آن افرادی که از امکانات مطلوب برخوردار هستند و چه آنانی که از امکانات مطلوب برخوردار نیستند، موضوع عدالت آموزشی را به چالش می‌کشاند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------