توضیحات «کولیوند» درباره اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص روند اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: اصلاحیه این قانون بلافاصله پس از تایید شورای نگهبان و چاپ در روزنامه رسمی باید اجرا و مسئولانی که مشمول آن می‌شوند باید از کار کنار بروند. 

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند.

 

کولیوند افزود: این طرح که امروز به تصویب رسید، تنها اجازه به کارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند، از قانون حذف شد.

 

وی ادامه داد: در این اصلاحیه به کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز است.

 

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا خاطرنشان کرد: این استثنا برای جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا نیز در نظر گرفته شده است.

 

کولیوند در خصوص چگونگی روند اجرای این قانون اعلام کرد: پس از طرح در شورای نگهبان و در صورت تأیید و سپس چاپ در روزنامه رسمی، بلافاصله باید اجرا شود و تمام بازنشستگان باید از کار کنار بروند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------