افشانی رئیس و هاشمی نائب رئیس هیات امناى سازمان فرهنگى هنرى شهرداری تهران شدند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, افشانی
در اولین جلسه هیات امناى سازمان فرهنگى هنرى شهردارى تهران در دوره جدید مدیریت شهرى، شهردار تهران به اتفاق آرا به عنوان رئیس هیات امناى این سازمان انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، شهردار تهران در این جلسه با بیان اینکه به قطع و یقین اولویت اول ما در شهر انجام کار فرهنگى است، اظهار کرد: فراموش نکنیم بودجه شهردارى تهران در سال جارى ١٧ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان است که با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و نرخ تورم، اما با بودجه 5 سال پیش شهرداری تفاوتی نکرده است. ضمن اینکه از این میزان نیز تنها ٦٣ درصد بودجه‌اى که باید در پایان چهارمین ماه سال محقق مى‌شد، تحقق یافته است، البته امیدواریم در نیمه دوم سال درآمد پیش بینى شده حاصل شود.

 

کاهش 30 درصدی هزینه های جاری در شهرداری

افشانى با ابراز امیدوارى نسبت به اینکه در ماه‌هاى پیش رو وضعیت اقتصادى کشور، تکانه‌هاى موجود را پشت سر خواهد گذاشت، تاکید کرد: در شرایط فعلى باید ٣٠ درصد از هزینه‌هاى جارى زائد را کم کنیم که البته این موضوع را به مدیران شهردارى و شهرداران مناطق نیز تذکر داده‌ام.

 

تامین اعتبارات فرهنگى؛ اولویت نخست

وى با بیان اینکه اولویت نخست ما تامین اعتبارات فرهنگى است و اعتقاد داریم فرهنگ، زیربناى اقتصاد است، تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که مردم به گفته‌هاى ما کارى ندارند و به عمل مان نگاه مى‌کنند و اعمال ما بیانگر اعتقادات درونى ما است، نه ادعاهایى که ممکن است مطرح کنیم، چرا که مردم بهتر از هر بازرس و حسابرسى، مسائل را مى‌فهمند و تحلیل مى‌کنند.

 

به گزارش شهرنوشت قبل از سخنان شهردار تهران و در ابتداى این جلسه، سعید اوحدى رئیس سازمان فرهنگى و هنرى شهردارى تهران با بیان خلاصه‌اى از تاریخچه تاسیس و فرآیند تدوین اساسنامه این سازمان، منابع و ظرفیت هاى مادى و معنوى موجود را برشمرد و با تبیین برنامه راهبردى، سیاست ها و رویکردهاى آتى و نیز برنامه هاى سازمان فرهنگى و هنرى، مسائل و مشکلات موجود و پیشنهادات مورد نظر براى رفع آنها را تشریح کرد.

 

گفتنى است در جلسه هیات امناى سازمان فرهنگى و هنرى شهردارى تهران، علاوه بر سید محمدعلى افشانى شهردار تهران، محسن هاشمى رفسنجانى رئیس شوراى اسلامى شهر تهران، سید عباس صالحى وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى، عبدالعلى على عسگرى رئیس سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدى خاموشى رئیس سازمان تبلیغات اسلامى، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج، فاضل نظرى رئیس کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان و زهرا آیت اللهى رئیس شوراى فرهنگى و اجتماعى زنان و خانواده شوراى عالى انقلاب فرهنگى نیز حضور داشتند.

 

براساس این گزارش در این جلسه سید محمدعلى افشانى و محسن هاشمی رفسنجانی با رای اکثریت قاطع اعضای هیات امنای سازمان فرهنگی هنری به ترتیب به عنوان رئیس و نایب رئیس هیات امناى این سازمان انتخاب شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------