پاسخ به ابهام "بازنشستگی" مدیران شهرداری/ "افشانی" در شهرداری تهران می ماند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,بازنشستگی
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران توضیحاتی را درباره ادامه فعالیت محمدعلی افشانی در شهرداری تهران ارائه کرد 

حجت نظری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون منع بکارگیری نیروهای بازنشسته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از نمایندگان مجلس برای تصویب این قانون تشکر می‌کنم، گفت: چرا که این مصوبه اقدام مهم و موثری برای همواره کردن شرایط حضور جوانان در سطوح مختلف مدیریت اجرایی کشور است و من امیدوارم این قانون هرچه زودتر اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه باید شرایط حضور جوانان در پست‌های مدیریتی و اجرایی کشور خیلی زود فراهم شود، گفت: البته نگرانی از سوی برخی از شهروندان و جوانان در خصوص به کارگیری جوانان خاص‌در پست های مدیریتی وجود دارد که نگرانی به حقی است و از این رو از همکارانم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم که به عنوان نهاد ناظر و نیز دولت به عنوان نهاد مجری، جوانان شایسته و متخصص را برگزینند و مواردی چون ژن و جنسیت و گرایش سیاسی و جناحی و ... را در انتصابات مدنظر نباشد.

 

نظری درباره اجرای این قانون در شهرداری تهران نیز گفت: تا جایی که من اطلاع دارم، اجرای این قانون شامل حال برخی از مدیران شهرداری خواهد شد و من امیدوارم شهردار تهران، جوانان توانمند و شایسته را جایگزین این افراد کنند، نه افرادی که در شرف بازنشستگی باشند.

 

وی درباره اینکه گفته می شود محمدعلی افشانی نیز نمی تواند در شهرداری تهران فعالیتش را ادامه دهد چراکه به سن بازنشستگی رسیده است، گفت: چنین چیزی صحیح نیست و این شایعات عمدتا از سوی افرادی که قصد ناکارآمد نشان داده مدیریت شهری را دارند مطرح می شود. البته برخی نیز به دنبال جایگزین کردن افراد مدنظر خود با شهردار تهران هستند که البته این آرزو محقق نخواهد شد. بنابراین نباید چندان به آن اهمیت داد. اما به طورکلی باید بگویم اصلاحیه‌ای که در مجلس رای آورد، استثنائات قانون قبل را به شکل چشمگیری کاهش داده است.

 

وی با بیان اینکه "افشانی" قبل از رسیدن سن بازنشستگی، بازخرید کرده بود و علاوه بر آن، سوابق ایثارگری  نیز به ایشان کمک خواهد کرد. گفت: به همین دلیل مشمول این قانون نمی‌شوند و می‌توانند درخواست اعاده به کار بدهند. لذا هیچ منع قانونی برای ادامه کار ایشان وجود نخواهد داشت.

 

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر  تهران با بیان اینکه  در مورد شهردار تهران هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد  گفت: بهتر است حاشیه سازان توان خود را صرف همراهی با مدیریت شهری و خدمت به مردم کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------