قزل آلا در فارس رنگ شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, قزل آلا
ماهی قرمزگوشت که به نام «سالمون» ایرانی فروخته می شود، همان ماهی قزل آلا است که به گفته یک مقام بهداشتی در استان فارس؛ رنگ گوشتش را قرمز کرده اند تا گران تر فروخته شود. 

معاون مرکز علمی آموزشی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم روز شنبه درگفت‌ وگو با  ایرنا اظهار داشت :سالمون شبیه قزل‌آلا ولی گوشتش قرمز یا نارنجی پررنگ است که فروشندگان سودجو، رنگدانه‌های طبیعی و رنگ های مصنوعی(مضر برای سلامتی) را به خورد قزل‌آلا می ‌دهند تا جای سالمون فروخته شود.

 

مهدی پورداود ادامه داد: سالمون فقط در نواحی آتلانتیک و در کشورهایی چون نروژ و دانمارک پرورش می‌ یابد و چیزی با عنوان سالمون ایرانی یا سالمون خزر وجود ندارد.

 

معاون مرکز علمی آموزشی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: چند سالی است که نوعی ماهی به صورت فیله و... با نام سالمون ایرانی فروخته می‌شود که تقلبی است.

 

پورداود اضافه کرد: قیمت سالمون آتلانتیک بالاتر از یکصد هزار تومان در هر کیلوگرم و اکنون کمیاب شده است.

 

این مدرس دانشگاه بیان داشت: هموطنان توجه کنند که در بازار، سالمون‌های وکیوم‌ شده و با مارک و بسته‌ بندی‌های مخصوص کشورهای آتلانتیک یا نروژ و دانمارک اصالت دارند و در غیر این صورت تقلبی‌ و به دلیل استفاده تولیدکنندگان از رنگدانه‌های مصنوعی برای سلامتی مضر هستند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------