هدیه شهردار قزوین به خبرنگاران؛ قبر رایگان در قطعه هنرمندان



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,قبر
شهردار قزوین گفت: یکی از خواسته‌های خبرنگاران همواره درخواست اختصاص قطعه‌ای از آرامستان قزوین به این قشر است، ما قطعه‌ای داریم به نام قطعه هنرمندان و مشاهیر که از این‌ پس نیز خبرنگاران از قطعه هنرمندان بهشت فاطمه قزوین به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند. 

شهردار قزوین گفت: در مجموعه مدیریت شهری از خبرنگاران استفاده کردیم و از این به بعد هم در حوزه‌های کارشناسی و مدیریتی از خبرنگاران استفاده خواهیم کرد.

 

به گزارش  ایسنا، علی صفری در نشست خبری که شب گذشته در تالار مفاخر شهرداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار؛ تصریح کرد:جامعه فعال و پویا رابطه مستقیمی بانشاط و پویایی خبرنگاران است، خبرنگاران اگر بتوانند رسالت خود که امیدبخشی به جامعه است را به‌خوبی انجام دهند جامعه ما به سمت توسعه حرکت می‌کند.

 

وی افزود: خبرنگاران که برای اطلاع‌رسانی جوامع و شهر تلاش می‌کنند درواقع شخصیت حقیقی نیستند بلکه یک جریان بزرگ حقوقی هستند که در تحول افکار عمومی نقش اساسی دارند و به جامعه حیات دوباره می‌بخشند.

 

شهردار قزوین اظهار کرد: نگاه ما به شهر نگاه انسان‌محور است و نگاه کالبدی نیست چراکه امروز محور توسعه شهر، توسعه کالبدی نیست بلکه شاخص توسعه شهر را می‌توان در تعداد صندلی‌های تئاتر بررسی کرد، در حال حاضر ما در قزوین خانه‌تئاتر و خانه هنرمندان نداریم ؛ کارهای ظاهری کافی نیست و باید زیرساخت‌های فرهنگی را فراهم کنیم.

 

وی افزود: در نگاه انسان‌محور قزوین را شهر دوچرخه پیش‌بینی کردیم، در این میان برای توسعه شهر از نظرات و انتقادات اصحاب رسانه استفاده می‌کنیم چراکه معتقدیم نقد رسانه‌ها در مسیر توسعه و باهدف سازندگی صورت می‌گیرد ما نیز به دنبال سازندگی هستیم بنابراین هدف یکی است و باید زبان مشترک پیدا کنیم.

 

صفری تأکید کرد: توزیع آگهی‌های در شهرداری عادلانه است و این‌گونه نیست که صرفاً به افرادی بدهیم که از ما تعریف می‌کنند، ما معتقدیم رسانه‌هایی که ما را نقد می‌کنند ما را از لبه فساد دور می‌کنند و کسی که به سمت نقادی نرود ما به فساد نزدیک می‌شویم بنابراین رسانه‌هایی که ما را نقد می‌کنند هم آگهی دریافت می‌کنند.

 

وی بیان کرد: ما از نقدها استقبال می‌کنیم اما باید توجه داشته باشید که نقدها باید منصفانه، صادقانه و در جهت توسعه باشد، شهرداری نهاد خدماتی است و در مقیاس جریانات سیاسی نمی‌گنجد و نگاه مدیریت شهری نگاه خدماتی است که از تولد و تا مرگ به مردم خدمات ارائه می‌دهیم .

 

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: ما در حوزه شهرداری از نیروهای شایسته استفاده می‌کنیم که پاکدست هستند و به دنبال ارائه خدمات هستند، ما به دنبال جریان سیاسی نیستیم دارای تفکری خاص هستیم اما این تفکر را به داخل مجموعه شهرداری نمی‌آوریم و بدون نگاه سیاسی خدمات ارائه می‌دهیم.

 

وی با اشاره به کارگروه شمس تأکید کرد: شورای سیاست‌گذاری مشورتی 1404 دارای 5 کارگروه است که تأکید کردم در این کارگروه‌ها از خبرنگاران فعال در حوزه مدیریت شهری دعوت شود، اگرچه در یک کارگروه خبرنگاران حضور دارند اما تأکید من حضور خبرنگاران در هر 5 کارگروه است.

 

صفری بیان کرد: در مجموعه مدیریت شهری از خبرنگاران استفاده کردیم و از این به بعد هم در حوزه‌های کارشناسی و مدیریتی از خبرنگاران استفاده خواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد: یکی از خواسته‌های خبرنگاران همواره درخواست اختصاص قطعه‌ای از آرامستان قزوین به این قشر است، ما قطعه‌ای داریم به نام قطعه هنرمندان و مشاهیر که از این‌ پس نیز خبرنگاران از قطعه هنرمندان بهشت فاطمه قزوین به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

 

شهردار قزوین تصریح کرد: ما تاکنون از رسانه‌ای شکایت نکردیم و در صورت مشکل با مدیرمسئول نشریه صحبت می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم که شکایتی صورت نگیرد.

 

وی تصریح کرد: شهرداری یکی از نهادهایی است که در حوزه باغستان فعالیت‌های زیادی انجام داده و شورای باغستان و سازمان باغستان توسط شهرداری ایجادشده است، معتقدیم که باغستان میراث و فرصت بی‌نظیری برای گردشگری است، ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد و تمام تلاش ما حفظ و احیا باغستان سنتی است.

 

صفری با اشاره به هدررفت آب در برخی از پارک‌های سطح شهر افزود: من نیز شاهد هدر رفت آب در برخی پارک‌ها هستم اما تلاش می‌کنیم با بحران آب موضوع بررسی شود و در این حوزه ورود خواهیم کرد و انتقادات در این حوزه را می‌پذیریم.

 

وی تأکید کرد: حذف میدان 22 بهمن به معنای حذف نماد انقلاب نیست، این اصلاح هندسی به خاطر کاهش ترافیک بوده است میدان شهری که معضل ترافیکی داشت که به پیشنهاد شورای ترافیک حذف شد، شهید رجایی یکی از افتخارات استان است که حذف شدنی نیست و تندیس شهید رجایی در مکان مناسبی قرار خواهد گرفت.

 

شهردار قزوین بیان کرد: در هفته فرهنگی قزوین برنامه‌های متفاوتی در نظر گرفته‌شده است، برای اولین بار در سطح استان سمپوزیوم مجسمه‌سازی انجام می‌شود که طی آن تندیس‌های 10 مفاخر شهر قزوین را درست می‌کنند.

 

وی یادآور شد: یکی از مشکلات ما معضل ترافیک است که بحث فرهنگی و اجتماعی است و با افزایش معابر قابل‌حل نیست، این‌طور نیست که شما پارک بیشتری احداث کنید و معضل ترافیک حل شود باید به حوزه پیاده محوری و استفاده از دوچرخه ورود پیدا کرده و مردم را تشویق کنیم که خودروهای شخصی را بیرون نیاورند.

 

صفری تأکید کرد: پروژه بزرگ کمربند سبز شروع کردیم که میدان مینودر با میدان نخبگان متصل می‌کند که مباحث ترافیک، سلامت‌محور و ترافیک را در این پروژه دیدیم و خانواده می‌توانند پیاده و با دوچرخه در این محور حرکت کنند و معضل ترافیک تا حدودی حل می‌شود.

 

صفری در پایان یادآور شد: در هفته فرهنگی ما خانه هنرمندان را تأسیس می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم خانه مطبوعات را نیز تأسیس کنیم تا مطبوعات استان نیز دارای خانه شوند و همچنین حل مشکلات تعاونی مسکن خبرنگاران نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------