کاهش دما و افزایش باد در بیشتر استان های کشور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه های هواشناسی نشان می دهد با نفوذ جریان شمالی به کشور، از امروز هوای بیشتر مناطق کشور، خنک تر و با وزش باد همراه خواهد بود. 

«فریبا گودرزی» امروز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با نفوذ جریانات شمالی از روز یکشنبه و دوشنبه، شاهد افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در استانهای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شهرهای شمالی آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: وضعیت دریای خزر هم برای روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج پیش بینی می شود و مسافران حتما به این نکته توجه داشته باشند.

 

به گفته کارشناس هواشناسی، برای فردا در برخی نقاط استان هایی مانند سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان وزش بادهای شدید پیش بینی می شود. آسمان استانهای شمال مرکزی، قم و یزد هم غبار آلود خواهد شد.

 

وی افزود: در نوار مرزی شرق کشور هم وزش باد شدید توام با گرد و خاک پیش بینی می شود.

 

** وضعیت هوای تهران

کارشناس هواشناسی افزود: امروز (شنبه) در استان تهران هم شاهد آسمانی صاف همراه با وزش باد پراکنده با بیشینه دمای 38 درجه خواهیم بود. هوای تهران برای امروز و فردا تغییر خاصی ندارد اما از روز دوشنبه شاهد کاهش 3 الی 4 درجه ای دما خواهیم بود.

 

به گفته گودرزی، از روز یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در سواحل شمالی کشور هم کاهش 5 تا 7 درجه سانتی گراد دما را خواهیم داشت.دمای استان های شمال غرب کشور هم 4 الی 5 درجه خنک تر خواهد شد. از روز دوشنبه به بعد خراسان رضوی هم 5 الی 6 درجه خنک تر پیش بینی می شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------