کسری بودجه در شهرداری تهران ناشی از تلاطمات بازار ارز و سکه است/ ۴۹ درصد از بودجه شهرداری در سه ماهه تحقق یافته



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,شهرداری
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در جریان هشتادمین جلسه شورای شهر گزارشی از عملکرد ماه‌های خرداد و اردیبهشت به شورای شهر ارائه کرد. 

به گزارش ایلنا، در جریان هشتادمین جلسه شورای شهر تهران سیدحسن رسولی حساب‌های درآمدو هزینه اردیبهشت و خرداد امسال را به صورت گزارش ارائه داد.

 

رسولی با بیان اینکه شهرداری براساس بودجه موظف شد در این دو ماهه ۲۹ هزار و  ۴۹ میلیارد ریال درآمد داشته باشد. اما فقط ۴۸ درصد منابع تحقق یافته است. و شهرداری فقط توانسته ۱۳ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال درآمد کسب کند.

 

رسولی با بیان اینکه این تحقق ۴۸ درصدی نشان دهنده ۵۲ درصد کسری در بودجه است، افزود: شهرداری در این دو ماه ۱۴ میلیارد ریال از نظر درآمدی نسبت به بودجه مصوب کسری داشته است. عمده این کسری مربوط به واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای است. شهرداری مکلف بود ۴۳ درصد از منابع خود را از این محل تامین کند اما فقط توانسته پنج هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال از منابع خود را از این محل تامین کند.

 

وی این کسری ۵۸ درصدی را ناشی از تلاطمات بازار ارز و سکه دانست و گفت: این بازار بر روند تامین منابع شهرداری از محل عوارض در پروانه‌های ساختمانی، درآمد حاصل از تغییر کاربری و عوارض مازاد تراکم  تاثیر مستقیم داشته است.

 

وی با بیان اینکه میزان تحقق درآمدهای شهرداری به ۵۰ درصد رسیده است، افزود: شهرداری تمام تلاش خود را کرده تا دیگر قرض نکرده و بدهی جدیدی ایجاد نکند. در بخش منابع حاصل از دارایی‌های مالی شاهد کسری عملکرد دو هزار و ۴۱ میلیارد ریالی شهرداری هستیم و در این دو ماه با خویشتن‌داری شهرداری در استقراض و ایجاد بدهی جدید برای شهر برای مقایسه با بودجه مصوب سهمی نزدیک به پنج درصد از منابع دو ماه را به خود اختصاص داده است.

 

رسولی در ادامه به مصارف هزینه‌ای که شامل نگهداشت شهر، هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر و... می‌شود اشاره کرد و گفت: ۸۹ درصد از کل مصارف شهرداری در اردیبهشت و خردادماه صرف این موارد شده است و حدود دو هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال در این زمینه به مصرف رسیده است.

 

وی با بیان اینکه اسناد پرداختنی در شهرداری به صورت منظم به روز نمی‌شود، گفت: در بخش مصارف تملک دارایی‌های مالی یا همان هزینه بازپرداخت وام تسهیلات دیون شاهد عملکرد ۷۹ میلیارد ریالی بوده‌ایم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------