مشایی در دادگاه حاضر نشد/ ۳ ایراد معاون احمدی نژاد به برگزاری دادگاه



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, مشایی
وکیل اسفندیار مشایی با اشاره به این مطلب که مشایی نتوانست با وکلای خود قبل از برگزاری دادگاه دیدار کند گفت: برای جوانفکر به عنوان شریک جرم متهم ابلاغیه‌ای صادر نشده است. 

حسینی وکیل اسفندیار مشایی در گفت‌وگو با فارس درخصوص علت عدم حضور موکلش در دادگاه گفت: آقای مشایی به ۳ دلیل قانونی امروز از حضور در دادگاه امتناع کرده است.

 

وی افزود: براساس ماده ۳۴۲ قانون مجازات اسلامی کیفرخواست صادر شده از سوی دادستانی باید به متهم ابلاغ شود در حالی که براساس یک رویه غلط در دادگاه انقلاب این اتفاق رخ نمی‌دهد و کیفرخواست به متهم داده نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: آقای مشایی گفته است براساس قانونی باید کیفرخواست به من ابلاغ می‌شد تا بتوان درخصوص آن دفاعیه آماده کرد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: ایراد دومی که به روند رسیدگی به پرونده وارد شده است این است که مشایی برخلاف درخواست هایش و همچنین برخلاف درخواست وکلایش فرصت دیدار و گفت‌وگو با ما را نداشته است.

 

وی ادامه داد: در متن کیفرخواست مطالبی وجود دارد که ما فرصت پیدا نکرده‌ایم با خود مشایی درخصوص این مطالب صحبت کنیم تا برای آن دفاعیه آماده کنیم.

 

وکیل اسفندیار مشایی گفت: نکته سوم این است که برای آقای مشایی اتهام تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی کشور ذیل ماده ۶۱۰ قانون مجازات در نظر گرفته شده است در حالی که هیچ ابلاغیه‌ای برای آقای جوانفکر و وکیل ایشان صادر نشده است.

 

وی گفت: تبانی جرمی است که باید با دو رکن یعنی با دو متهم یا بیشتر انجام شود در حالی که برای یکی از ارکان یعنی آقای جوانفکر که از سوی مسئولان رسیدگی کننده به عنوان رکن تبانی معرفی شده است هیچ ابلاغیه‌ای صادر نشده است.

 

حسینی گفت: وقتی یکی از ارکان تبانی در دادگاه نباشد طبیعتا امکان رسیدگی به پرونده نیست.

 

این وکیل دادگستری گفت: در جلسه ۲۴ مرداد که بین آقای مشایی و قاضی دادگاه برگزار شد به ایشان صراحتا گفته شد که قرار است دادگاه غیرعلنی باشد در حالی که موارد اتهامی مشایی هیچ کدام از مواردی که دادگاه غیرعلنی باشد نیست.

 

وی افزود: علی ایحال به لحاظ مسائل مطرح شده آقای مشایی در دادگاه حاضر نشد.

 

حسینی تصریح کرد: براساس ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی جرم تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی ۵ سال حبس در قانون دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------