زمان کنکور تغییر می یابد/ ابلاغ دستورالعمل برنامه درسی مدرسه به استان‌ها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر آموزش و پرورش
معاون آموزش‌ متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برای مهر ۹۷، اقداماتی را انجام دادیم که یکی از این اقدامات در راستای اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند تحول بنیادین است. 

به گزارش فارس، علی زرافشان معاون آموزش‌ متوسطه وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری هفته دولت که در نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای آموزش‌ و پرورش واقع در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد، اظهار کرد: برای مهر ۹۷، اقداماتی را انجام دادیم که یکی از این اقدامات در راستای اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند تحول بنیادین است. 

 

وی ادامه داد: در این راستا طرح اختصاص بخشی از زمان آموزش در قالب برنامه درسی مدرسه طی  دستورالعملی به استان‌ها ابلاغ شد.

 

زرافشان افزود: در این طرح، دو ساعت از حجم برنامه درسی کاهش می‌یابد و در اختصاص شورای معلمان قرار می‌گیرد تا برنامه‌هایی را متناسب با نیاز دانش‌آموزان ارائه دهند؛ این دو ساعت، درس نیست بلکه استفاده از جامعه محلی برای یادگیری است.

 

وی تصریح کرد: این طرح برای دانش‌آموزان پایه‌های چهارم تا ششم و هفتم تا نهم اجرا می‌شود.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به اجرای طرح ایران مهارت، اشاره کرد و افزود: این طرح برای حرکت از سوی حافظه محوری به مهارت‌آموزی است که در ۸ استان اجرا کردیم و در نظر داریم امسال در همه استان‌ها در ۱۰ درصد مدارس اجرا شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، در پایه نهم دانش‌آموزان در هنگام انتخاب رشته، آگاهی داشته باشند و با دقت بیشتری تصمیم می‌گیرند.

 

زرافشان به بحث آموزش کارآفرینی به دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: این طرح طی سه سال قبل برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز اجرا شد و امسال پیمایش مجدد صورت می‌گیرد و کارنامه ۱۴ صفحه‌ای برای دانش‌آموزان اول دبیرستان صادر می‌شود و توصیه به دانش‌آموزان در راستای کارآفرینی است.

 

وی به توافق‌نامه با شهرک‌های صنعتی برای ایجاد دفاترکاردانش اشاره کرد و ادامه داد: بر این اساس تلاش می‌شود در شهرک‌های صنعتی در ابتدا یادگیری و سپس اشتغال‌زایی اتفاق بیفتد.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در مورد تجهیز هنرستان‌ها، اظهار کرد: سال گذشته در این راستا، سال بسیار خوبی بوده است؛ ۵۲ میلیارد تومان بودجه سال ۹۶ بود و علاوه بر آن، ۹ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و  تجهیز مدارس اختصاص یافته است.

 

وی ادامه داد: از بودجه سال ۹۷ نیز برای تجهیز هنرستان‌ها،  ۳۷.۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شد که تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته است همچنین از دو درصد گاز نیز ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص دارد؛ ضمن اینکه برای تجهیز آزمایشگاه‌های دوره اول و دوره دوم متوسطه، پیگیری برای اعتبار داشتیم.

 

زرافشان اظهار کرد: تاکنون تمام هم و غم ما  مصروف مدیریت ساختار جدید بود اما اکنون بر روی کیفیت متمرکز شده‌ایم.

 

وی درباره تغییر نام دوره‌های تحصیلی گفت: وقتی دوره انتقال ایجاد می‌شود، تغییر عنوان‌ها برای خانواده‌ها کمی سخت است البته برای خانواده‌ای که فرزندشان به کلاس اول می‌رود، تغییرات سخت نیست.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره کاهش ساعات آموزشی در پایه دوازدهم اظهار کرد: در بحث کاهش ساعت با چالش مواجهیم چرا که برای دانش‌آموزان شاخه نظری بر اساس برنامه درسی ملی باید حرکت کنیم و هدف گذاری برای شاخه نظری، ادامه تحصیل در دانشگاه است و پیوستار آموزشی داریم.

 

وی با بیان اینکه وجود ۳۵ ساعت آموزش در هفته وقت دانش‌آموزان پایه دوازدهم را می‌گیرد، افزود: مذاکره‌ای با شورای پذیرش دانشجو در کنکور داشتیم تا زمان کنکور تغییر کند و به جای برگزاری در هفته اول تیرماه در نیمه دوم تیر ماه برگزار شود.

 

زرافشان ادامه داد: ۴ درس دوره پیش‌دانشگاهی نهایی است و امتحانات نهایی خرداد ماه تا ۲۵ خرداد تمام می‌شود و اگر زمان کنکور هم تغییر کند، دانش‌آموزان فرصتی برای آمادگی بیشتر دارند البته سازمان سنجش هم اعلام با تغییر زمان کنکور موافقت کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------