رئیس شورای شهر تهران: افشانی می‌تواند در شهرداری بماند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, رئیس شورای شهر تهران
رئیس شورای شهر تهران گفت: در خصوص بازنشستگی شهردار هنوز وقت صحبت فرا نرسیده، اما معتقدم ایشان می‌تواند در شهرداری بماند. 

 به گزارش ایلنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز تعاون گفت: با توجه به اینکه شهرداری ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و به تعبیری شهر پیش‌فروش شده است، نیاز به راهبرد جدیدی در تامین مالی داریم.

 

رئیس شورای شهر با بیان اینکه در دوره گذشته فعالیت‌های عمرانی حالت انبساطی داشته است، افزود: ساخت بی‌رویه بزرگراه‌ها و تونل‌ها در اولویت قرار نداشته است، البته ساخت باغ کتاب اقدامی مثبت محسوب می‌شود، اما باید توسط بخش خصوص انجام می‌شد.

 

وی بدهی مالی شهرداری را ناشی از سیاست‌های گذشته دانست و افزود:‌ نباید رکود در فعالیت‌های عمرانی را بپذیریم و در این زمینه راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد.

 

او افزود: طراحی سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های عمرانی یکی از همین راه‌حل‌هاست. همچنین می‌توانیم علاوه بر امکانات  پروژه برخی زیرساخت‌های فعلی را جهت بهره‌برداری و تامین مالی پروژه ضمیمه کرد.

 

وی با بیان اینکه استفاده از تسهیلات ارزی دولتی و تسهیلات ریالی بانکی می‌تواند موجب شود که پروژه‌های عمرانی به نحوی تعیین شود که سرمایه‌گذاران قادر به تامین نقدینگی باشند افزود: مقررات‌زدایی و جذاب‌سازی پروژه‌ها می‌تواند جذابیت اقتصادی را بالا ببرد. همه این پیشنهادها در صورتی ممکن می‌شود که بتوانیم امنیت سرمایه‌گذاری و ثبات را که لازمه فعالیت‌های درازمدت اقتصادی است تامین کنیم. 

 

رئیس شورای شهر همچنین در حاشیه جلسه با اشاره به جلسه صبح امروز گفت:‌ در جلسه امروز آقای حاجی رئیس موسسه همشهری حضور داشتند و در مورد مسائل مالی صحبت شد. در این جلسه درخصوص اعضای کمیسیون‌های شورای شهر صحبت کردیم  و اعضا تا ۹۰ درصد تثبیت شدند در خصوص بازنشستگی شهردار هم هنوز وقت صحبت فرا نرسیده است اما معتقدم ایشان می‌تواند بماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------