خروج طرح کاهش ساعات آموزشی پایه دوازدهم از دستورکار/ پیشنهاد بازگشایی هنرستان‌ها در پنجشنبه‌ها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزارت آموزش و پرورش
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کاهش ساعت آموزشی در پایه دوازدهم به ۲۴ ساعت در دستورکار نیست گفت: پیشنهادی برای بازگشایی هنرستان‌ها در پنج‌شنبه‌ها به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه و اخیرا نیز نامه‌ای به وزیر برای تسریع بررسی این پیشنهاد ارسال کردیم. 

علی زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش فاصله برگزاری کنکور سراسری با امتحانات نهایی پایه دوازدهم از سال آتی اظهار کرد: با تغییر ساختار نظام آموزشی و افزوده شدن پایه دوازدهم از امسال روبرو هستیم و دانش آموزان باید بین هشت تا ۱۰ درس امتحان نهایی بدهند.

 

وی افزود: بنا به قانون مجلس، زمان شروع امتحانات در مدارس از اول خرداد خواهد بود، اما کنکور سراسری هفته اول تیر برگزار می‌شود. با توافق شورای پذیرش و سنجش دانشجو زمان برگزاری کنکور به نیمه دوم تیرماه منتقل می‌شود تا فاصله‌ مناسبی ایجاد شود و دانش آموزان بتوانند برای کنکور آمادگی کسب کنند.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طبق اعلام وزیر کاهش ساعات آموزش در پایه دوازدهم از ۳۵ به ۲۴ ساعت از امسال اجرا می‌شود؟ عنوان کرد: از همان ابتدا قرار نبود چیزی از برنامه درسی حذف شود. بنا بود دروس به دو روش حضوری و غیرحضوری ارائه شود و دانش‌آموزان برخی دروس را غیرحضوری بخوانند و فقط امتحانش را بدهند و به این ترتیب برای کسب آمادگی شرکت در کنکور سراسری هم فرصت داشته باشند.

 

زرافشان افزود: این برنامه با توجه به بررسی شرایط، دیگر در دستور کار نیست و فقط امکان دارد به مدارس اجازه دهند برخی دروس تجمیعی آموزش داده شود؛ ولی در حال حاضر همه مدارس باید برنامه درسی را بر مبنای همان ۳۵ ساعت بگذرانند.

 

وی با بیان اینکه چند روز پیش پیشنهادی را برای بازگشایی پنج‌شنبه در دوره فنی به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه داده بودیم که یک مرتبه در یکی از کمیسیون‌ها مطرح شد گفت: در شاخه فنی و حرفه‌ای برنامه درسی جدید نیاز به شش روز کارگاه دارد و بر اساس مصوبه فعلی، پنج روز برای آموزش رسمی زمان داریم و باید مدارس در پنج‌شنبه‌ها باز شود. این پیشنهاد یک مرتبه مطرح شده و اخیرا نیز نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش ارسال شده تا با توجه به نزدیکی به سال تحصیلی دستور بررسی سریعتر این برنامه را بدهند تا مدارسی که نیاز دارند در موارد خاص روز پنج شنبه فعال باشند  و با کسب اجازه از منطقه در آخرین روز هفته هم فعالیت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------