همه مسموم‌شده‌ها از یک مارک مصرف کرده‌اند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مشروبات الکلی
مسمومیت و مرگ بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز؛ حادثه ای که از اول مهرماه تا شامگاه ٧   مهر ٣٠٢ نفر از مصرف کنندگان  را در بیمارستان بستری کرده است. تعداد فوتی ها و مرگ مغزی ٢٧ نفر است که به تفکیک استان‌های هرمزگان ١٦ نفر ،خراسان شمالی ٤ نفر ،البرز ٤ نفر ،کهگیلویه و بویراحمد ٣ نفر  را شامل می‌شود.در حال حاضر ٢٢٩ نفر بستری هستند، ١۵نفر از این تعداد نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و ۴۶ نفر نیز درمان و ترخیص شده‌اند.استان هرمزگان صدرنشین این مسمومیت‌ها است.

 به گزارش شهروند؛١٦ نفردر این استان جانشان  را از دست داده‌اند و در استان‌های خراسان شمالی و البرز هم در هر کدام چهار نفر فوت کرده‌اند، کار سه نفر از مسمومان در کهگیلویه و بویراحمد نیز به مرگ مغزی کشیده است. در سال ٨٧   هم در  بندرعباس   ٨٥ نفر بر اثر مسمومیت با مشروبات الکلی دست‌ساز در این استان بستری شدند و نزدیک به ١٠ نفر از آنها جان خود را از دست دادند. در آن زمان علت این مسمومیت‌ها را وجود درصد قابل توجهی الکل چوب (متانول) در این مشروبات عنوان کردند ؛ عاملی که به نظر می‌رسد در سایر موارد هم اصلی‌ترین دلیل مرگباربودن مشروبات الکلی دست‌ساز باشد. فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به «شهروند» می‌گوید: «تعدادی از مسمومان این  حادثه  حال وخیمی دارند و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند  به همین دلیل هم احتمال افزایش تعداد فوتی ها بالاست.» او در ادامه می‌گوید:«نمونه های این مشروبات برای بررسی های بیشتر به آزمایشگاه داده شده است تا مواد سمی استفاده از آن  مشخص شود .

 

در حال حاضر نگرانی ما از   مصرف‌کننده‌هایی   است که پیش از دستگیری فروشنده ها الکل تهیه کرده‌اند  و قرار است، مصرف کنند.   به تمام کسانی که در این مدت  مشروبات الکلی  دست ساز تهیه کرده اند، هشدار می دهیم .  یکی از مصرف کنندگان این مشروبات الکلی که اکنون در بیمارستان بستری است  اکبر نام دارد . او به «شهروند» می‌گوید: «پس از مصرف مشروبات الکلی دست ساز حالم بد شد. مرا به بیمارستان  شهید محمدی بندرعباس منتقل کردند. وقتی بستری شدم متوجه مسمومیت با مشروب دست ساز شدم . همزمان دوستم را هم به بیمارستان آوردند او باید دیالیز می شد.مسمومیت به کلیه‌هایش رسیده بود.  مسمومیت ها بالاست اما همه ما از یک نفر مشروب  نخریده‌ایم. خیلی از کسانی که مسموم شده‌اند از افراد مختلف شهر و محله‌های دیگر خریداری کرده بودند. چیزی که من فهمیدم عامل فروش اصلی و فروشنده‌های شهرهای دیگر هم از یک جا و از یک نوع و مارک بخصوص الکل خریداری کرده‌اند که حالا هم  در ٤ شهر پخش شده است.»

 

  این پسر جوان که در شرایط بدی به سر می‌برد در ادامه می‌گوید: «در  بندرعباس مشروب پلمپ و شیشه نسبت به شهرهای دیگر کشور قیمتش ارزان بود ولی با بالا رفتن درهم  امارات قاچاق این مشروبات با مشکل روبه رو شده است و قیمت شیشه مشروب بالا رفته است. بطری که قبلا در بندرعباس ١٥ هزار تومان بود حالا ٥٠ هزارتومان به بالاست تازه اگر گیر بیاید.  به همین خاطر تقاضا برای مشروب دست ساز بالا رفته و همین باعث شده خیلی مصرف کننده هایی که مشروب دست‌ساز نمی‌خوردند، به مشروبات الکلی دست ساز رو بیاورند.

 

  این عامل فروش که دستگیر شده نمی دانست که مشروب هایش مشکل دارد و فاسد  است وگرنه خودش را خراب نمی‌کرد و به دردسر نمی‌انداخت. او بین مشتری‌هایش به کاردرستی معروف است. » اکبر در پایان از کاری که کرده ابراز ندامت می‌کند و می‌گوید اگر جان به سلامت ببرد دیگر لب به هیچ الکلی نخواهد زد. «از همه می‌خواهم که مراقب سلامتشان باشند. مشروب کشنده است و این هشداری بود به همه ما که چطور داریم با جان خودمان بازی می‌کنیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------