آذری جهرمی: گزارش مذاکره با تلگرام منتشر می شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, آذری جهرمی
وزیر ارتباطات و فناوری درباره مباحث مطرح شده مبنی بر مذاکره با مدیران تلگرام، تاکید کرد که هیچ اقدام و بحث تازه ای در این زمینه مطرح نیست و گزارش آن منتشر خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه مخابرات و اطلاع رسانی در جمع خبرنگاران، وی افزود: دیروز بحثی در کمیسیون صنایع مجلس مطرح شد درباره طرح تحقیق و تفحص نمایندگان از مذاکرات با تلگرام که ادعا شده محرمانه بوده است؛ نمایندگان ما حضور یافته و توضیح داده شد.

 

وی گفت: باوجود ادعای مطرح شده، مذاکرات محرمانه نبوده و با دستور دادستان وقت و کمیته تعیین محتوای محرمانه مذاکرات انجام و گزارش آن نیز منتشر خواهد شد.

 

** تحریم و قطعی اینترنت بعید است

اطلاعات تحریم و قطعی اینترنت را بعید دانست و گفت: برای مقابله با تحریم‌ها در وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی کمیته‌های موازی تشکیل شد تا برنامه های مختلف بررسی شده و برای بدترین حالت‌های ممکن حاضر باشیم.

 

موضوع قطع کامل اینترنت را بسیار غیرمحتمل می‌دانیم و معتقدیم تحریم‌ها بیشتر از این نمی‌تواند محدودیتی را ایجاد کند؛ با این حال آمادگی‌های لازم در این خصوص اندیشیده شده و مشکلی نیست.

 

وی ادامه داد: آنچه در عمل اتفاق افتاده این است که بسیاری از سرویس‌های ابری، ارایه خدمات به سرویس‌های ایرانی را متوقف کرده‌اند.

 

فضای ابری، مجموعه ای از رایانه های به هم متصل است که به عنوان یک سیستم واحد عمل می کنند. در این حالت هر کاربر تنها با اتصال به این سیستم و بدون نصب برنامه خاصی قادر خواهد بود تا از یک یا چند سرویس مختلف استفاده کنند.

 

وزیر ارتباطات افزود: یک سری سرویس‌های بی.تو.بی (B2B - بنگاه به بنگاه) پس از تحریم‌ها به ویژه در حوزه صدور گواهینامه‌های SSL محدودیت‌هایی اعلام شد. این گواهینامه ها یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است.

 

** تغییر روند به سمت جایگزینی اروپا به جای سرویس‌های آمریکایی

آذری جهرمی اظهارداشت: مجموع سرویس‌های خدماتی ایرانی (از نظر hit و نه حجم ترافیک) که در سرویس‌های خارجی میزبانی می‌شد حدود هفت درصد بود که اکنون به 2 درصد رسیده است. از سوی دیگر روند به سمت استفاده از سرویس‌های اروپایی به جای آمریکایی در حال تغییر است.

 

وزیر ارتباطات گفت: به طور کلی آن چیزی که بیشتر صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دچار مشکل کرد نوسانات ارز بود که البته به رونق صنعت در داخل کمک کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------