توفان با سرعت 104 کیلومتر بر ساعت سیستان را درنوردید



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, توفان
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توفان گرد و خاک با سرعت 104کیلومتر بر ساعت غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به 19 برابر حد مجاز رساند. 

محمود دیانتی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وزش باد و گرد و خاک از عصر دیروز در شمال سیستان و بلوچستان شروع و رفته رفته بر سرعت وزش باد افزوده شد تا اینکه صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد به 104 کیلومتر بر ساعت رسید.

 

وی افزود: توفان دید افقی در محل ایستگاه فرودگاهی زابل را به 900 متر کاهش داد و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 2853 میکروگرم بر مترمکعب معادل 19 برابر حد مجاز برسد و کیفیت هوا را به شدت کاهش دهد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک در زهک نیز سبب شد تا دید افقی در محل ایستگاه هواشناسی این شهر به 300 متر کاهش یابد.

 

وی ادامه داد: وزش توفان موجب کاهش دید افقی در برخی مسیرهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان شده به طوری که بیشترین کاهش دید از مسیرهای منتهی به شهرستان زهک و هیرمند گزارش شده است.

دیانتی گفت: توفان زابل سبب شده تا گرد و غبار گسترده شهر زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان را فرا گیرد و دید افقی این شهر را به 2 هزار و 500 متر کاهش دهد.

 

وی ادامه داد: فردا وزش باد شدید در نواحی شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد و علاوه بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا در شهرهای این منطقه موجب اختلال در ترددهای جاده ای در مسیرهای زابل - زاهدان، زابل - نهبندان و زاهدان - نهبندان و زاهدان - بم و مسیرهای مواصلاتی غرب این استان نیز می شود.

 

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار پیش بینی می شود.

 

وی گفت: از امروز دمای هوا در نواحی شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان حدود 8 تا 10 درجه کاهش می یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------