دامپزشک معتمد محیط زیست: توله یوز سوم در «مهمانسرای مدیران» نگهداری‌ می‌شود



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
دامپزشک معتمد سازمان محیط زیست: توله یوزپلنگ سوم در مهمانسرای مدیران سازمان محیط زیست است و تیمارگر بالاسر آن قرار دارد. به گفته دامپزشک سازمان محیط زیست یک تیمارگر از این توله یوزپلنگ نگهداری می‌کند و وضعیت شیر خوردن، نتایج رادیولوژی، درمان این حیوان ارسال می‌شود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران: توله یوزپلنگ سوم در مهمانسرای مدیران سازمان محیط زیست است و تیمارگر بالاسر آن قرار دارد.

 

این گفته دامپزشک معتمد سازمان محیط زیست در نشست نمایندگان مجلس با کارشناسان محیط زیست است که آن را فراکسیون محیط زیست و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای بررسی مرگ توله یوزپلنگ های ایرانی برگزار کرده است.

 

به گفته دامپزشک سازمان محیط زیست یک تیمارگر از این توله یوزپلنگ نگهداری می‌کند و وضعیت شیر خوردن، نتایج رادیولوژی، درمان این حیوان ارسال می‌شود.

 

این دامپزشک در پاسخ به انتقادهایی در مورد تحصیلات تیمارگر توله یوزپلنگ گفت که «حرفه تیمارگری تجربی است، تیمارگر یوزپلنگ ظرافت و اصول کار را رعایت می‌کند و قبلاً هم سابقه این کار را داشته است.»

 

سازمان محیط زیست اعلام کرده ۱۲ یوزپلنگ آسیایی در ایران و جهان باقی مانده که تنها ۲ قلاده از آنها ماده هستند.

 

«دلبر» یکی از یوزپلنگ‌های ماده بود که به گفته معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، «ناباروریش تکثیر یوزپلنگ آسیایی را ناموفق کرد.»

 

آقای اکبری به خبرگزاری ایرنا گفت در انتهای دولت دوازدهم، یوزپلنگ ماده دیگر یعنی «ایران» که بالغ شده بود، از پردیسان تهران به سایت توران در استان سمنان منتقل شد.

 

۱۰ اردیبهشت ماه امسال از «ایران» ۳ توله یوزپلنگ متولد شد اما سه روز بعد، یکی از آنها مرد. ۲۸ اردیبهشت ماه هم با تلف شدن دومین توله یوزپلنگ، تنها یکی از آنها باقی مانده که گفته می‌شود توله سوم تحت درمان است و به پارک پردیسان تهران منتقل شده.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------