در جلسه مشترک لیست امید مجلس و شورای شهر چه گذشت؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, شورای شهر تهران
یکشنبه شب شورای شهر تهران میزبان نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی بود، جلسه ای که برای پیگیری وحل مشکل شهردار تهران که با مصوبه جدید مجلس بازنشسته تلقی می شود تشکیل شده بود. 

به گزارش  انتخاب؛ عدم شرکت حدود نیمی از نمایندگان تهران در این جلسه نشان دهنده فضای حاکم بر فراکسیون امید مبنی بر تلاش برای مستثنی کردن شهردار تهران از قانون بازنشستگان بود.

 

با این وجود در جلسه تعدادی از نمایندگان شاخص تهران در برابر اصرارهای حامیان افشانی در شورای شهر برای مستثنی کردن وی موضع گرفتند.

 

محمود صادقی عضو حقوقدان لیست امید در مجلس شورای اسلامی، با بررسی دلایل ارائه شده توسط امینی، حقشناس و نظری سه عضو حزب اعتماد ملی و حامیان اصلی افشانی، اظهار کرد که هیچ دلیل موجهی برای مستثنی کردن شهردار تهران از این قانون وجود ندارد.

 

رسولی و سالاری از دیگر حامیان ابقای افشانی در شهرداری تهران، بحث ارائه طرح دوفوریتی به مجلس برای مستثنی کردن شهرداری تهران را مطرح کردند که برای ایجاد عدم حساسیت در قالب مستثنی کردن شهرداران کلانشهرها مطرح بشود که این پیشنهاد نیز با پاسخ محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مواجه شد. وی عنوان کرد، احتمال تصویب این طرح که نیاز به رای دوسوم مجلس دارد نزدیک به صفر است وبر فرض تصویب نیز با توجه به ترافیک طرحهای دو فوریتی، در مهلت باقیمانده تا اجرای قانون بازنشستگی امکان تصویب جزییات آن در مجلس و تایید شورای نگهبان وجود ندارد.

 

با این وجود اصرار حامیان افشانی موجب شد که این موضوع توسط کمیته ای دقیقتر پیگیری شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------