لیست منتشره از ساختمان‌های ناایمن مورد تایید آتش‌نشانی نیست!/ آیا مسئولان منتظر تکرار پلاسکو و متروپل هستند؟



  ساختمان‌های ناایمن,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سازمان آتش‌نشانی در واکنشی قابل تأمل گفته است "لیست منتشرشده از اسامی ساختمان‌های ناایمن تهران به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید سازمان آتش‌نشانی تهران نیست! آیا باید حوادث تلخ‌تر و بزرگتر از پلاسکو و متروپل در پایتخت تکرار و صدها شهروند دیگر قربانی شوند تا... 

به گزارش تسنیم؛ فرو ریختن برج متروپل آبادان بار دیگر باعث شد زخم کهنه ساختمان‌های ناایمن سر باز کند، این‌که بنابر آمار رسمی اعلامی بین 33 تا 34 هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد که 9 هزار و 600 دستگاه از آن‌ها، نیاز به مداخله دارند و 129 ساختمان تهران در "شرایط بسیار پرخطر" قرار دارند!

 

اما تا امروز با وجود پیگیری‌‌های متعدد رسانه‌ها و خواست افکار عمومی برای انتشار لیست اسامی ساختمان‌های ناایمن، این خواسته از سوی نهادهای مربوطه اجابت نشده است که این امر به‌ویژه پس از فاجعه متروپل، سؤالات و ابهامات بیشتری را درباره چرایی عدم انتشار این لیست ایجاد کرده است.

 

امروز پاسخ به این سؤال از سوی مسؤلان امر بسیار ضروری است که چرا با وجود تعدد ساختمان‌های ناایمن در کلان‌شهرهای کشورمان از جمله تهران و تهدید بزرگی که از این ناحیه، جان هزاران نفر از شهروندان را تهدید می‌کند، همچنان شاهد مقاومت برای انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن هستیم.

 

آیا امروز با وجود حادثه تلخ متروپل و کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان، باز هم جایی برای بهانه‌تراشی‌های مختلف در عدم اعلام اسامی و لیست ساختمان‌های ناایمن وجود دارد؟!

 

اما امروز، لیستی غیررسمی به‌عنوان اسامی و آدرس 129 ساختمان ناایمن تهران منتشر شد که ظاهراً همان لیستی است که قبلا مسؤلان سازمان آتش‌نشانی و شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت پرخطر آنها در کلان‌شهر تهران هشدار داده بودند.

 

برای اطلاع از واکنش سازمان آتش‌نشانی درباره این لیست منتشره با قدرت‌الله محمدی؛ سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تماس گرفتیم؛ وی درباره انتشار لیستی از اسامی و آدرس 129 ناایمن و پرخطر در تهران به تسنیم گفت: "لیست منتشرشده به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید سازمان آتش‌نشانی تهران نیست و لیست مذکور غیرمعتبر است و هیچ ارتباطی نیز با سازمان آتش‌نشانی تهران ندارد!"

 

اما گذشته از این واکنش عجیب و قابل تأمل سازمان آتش‌نشانی تهران نسبت به لیست منتشره از اسامی 129 ساختمان‌ ناایمن تهران، این سؤال جدی از مسئولان امر به‌ویژه در وزارت کشور، شهرداری تهران، آتش‌نشانی تهران و شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد؛ علت این مقاومت در انتشار رسمی لیست اسامی ساختمان‌های ناایمن چیست؟! آیا باید حوادث تلخ‌تر و بزرگ‌تر از پلاسکو و متروپل در قلب پایتخت تکرار شود و صدها شهروند بی‌گناه، قربانی این بی‌تدبیری شوند تا با انتشار اسامی این ساختمان‌های ناایمن جلوی فجایع بعدی سد شود؟!

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------