وکیل نجفی: تاکنون ۳ بار تقاضای آزادی مشروط داده ایم، اما موافقت نشده / دادگاه می‌گوید در صورت آزادی، امکان انجام جرم وجود دارد



 محمدعلی نجفی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
 وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: تاکنون سه مرتبه تقاضای آزادی مشروط محمدعلی نجفی را به دادسرا تقدیم کردیم که تا کنون با این درخواست موافقت نشده است.

به گزارش فارس؛ حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: تاکنون سه مرتبه تقاضای آزادی مشروطه محمدعلی نجفی را به دادسرا تقدیم کردیم که تا کنون با این درخواست موافقت نشده است.

 

وی ادامه داد: آزادی مشروط مطابق قانون ۵۸ قانون مجازات اسلامی بدین شرح است که اگر کسی محکومیت ۱۰ سال به بالا داشته باشد باید نیمی از مجازات را تحمل کند و اگر کمتر از ۱۰ سال باشد باید یک سوم مجازات را تحمل کند. آقای نجفی به پنج سال حبس محکوم شده است و تا کنون بیش از دو سوم دوره محکومیت خود را گذرانده است.

 

گودرزی با اشاره به وضعیت نامساعد جسمانی نجفی گفت: علت مخالفت دادسرا با آزادی مشروط نجفی امکان ارتکاب جرم از سوی نجفی است. نظر دادگاه بر این است که در صورت آزادی وی امکان انجام جرم وجود دارد.

 

میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی ۷ خردادماه سال ۹۸ با شلیک گلوله به قتل رسید. عصر همان روز نجفی، شهردار اسبق تهران به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. اتهامات نجفی، قتل عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) است.

 

در دور اول رسیدگی به این پرونده با احراز قتل عمد میترا استاد به قصاص محکوم شد. بعد از آن برادر میترا استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت از قصاص نجفی خبر داد.

 

در دور دوم رسیدگی به پرونده، دادگاه مجددا قتل عمد را محرز دانست اما این بار با توجه به رضایت اولیای دم، قصاص منتفی و نجفی صرفا به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد. به این حکم از سوی نجفی اعتراض ارجاع شد.

 

در دور سوم رسیدگی به پرونده، دادگاه دوباره قتل عمد برای نجفی تشخیص داده و به ۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.

 

در نهایت نجفی با پرداخت وجه مصالحه توانست از خانواده میترا استاد رضایت بگیرد، به گفته حمیدرضا گودرزی، وکیل محمدعلی نجفی در خصوص میزان وجه المصالحه در این پرونده گفت: تقریبا به اندازه مهریه خانم میترا استاد بوده و مبلغی به عنوان کمک ‌هزینه هم برای پسرشان در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: براساس اسناد ازدواج مهریه خانم میترا استاد حدود 1362 سکه بهار آزادی بوده است. میزان مهریه ایشان به قیمت روز محاسبه می‌شود و به صورت اقساط و به عنوان ارث به خانواده متوفی داده خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------